לישראלים נמאס: רוב הציבור בעד הגבלות ושלילת קצבאות ממתנגדי חיסונים

לאסור כניסה למקומות ציבוריים ולגבות תשלום על טיפול רפואי: סקר חדש חושף כי סוגיית הלא מחוסנים שהביאו לעלייה בתחלואה הקשה ובתמותה מביאה את רוב הישראלים לתמוך בסנקציות חריפות על לא מחוסנים | עוד עולה מהסקר: הנושא הפלשתיני לא חשוב

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 10:54 ה בחשון התשפב

לישראלים נמאס: רוב הציבור בעד הגבלות ושלילת קצבאות ממתנגדי חיסונים
מתנגדי חיסונים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה חושף כי מעל מחצית מהציבור תומכים באיסור כניסה למקומות ציבוריים, גביית תשלום על טיפול רפואי ושלילת דמי אבטלה ממי שבחרו שלא להתחסן.

מגבלות על לא מתחסנים: רוב הציבור הישראלי (59%) סבור כי יש לאסור כניסה למקומות ציבוריים ולגבות תשלום על טיפול רפואי בקורונה על אלו שלא התחסנו מסיבות שאינן בריאותיות. כמחצית (51%) אף תומכים בשלילת קצבת אבטלה ממי שמסרבים להתחסן או להיבדק.

 בהקשר זה, הציבור חלוק האם המגבלות למניעת הידבקות בקורונה תואמות את מצב התחלואה: 42% סבורים כי הן מתאימות, בעוד שיעור נמוך במעט (39%) ציינו כי ההגבלות חמורות פחות מהדרוש. 14% בלבד השיבו כי ההגבלות חמורות מדי. 

הסכם עם הפלשתינים? הציבור לא מתעניין

בסקר נשאלו הישראלים גם על סדר עדיפויות לשנה הקרובה: בעוד שמעל מחצית מהציבור הערבי (53%) דירגו את המאבק בפשיעה בחברה הערבית כמשימה המרכזית של הממשלה בשנה הקרובה, הרי שבראש סדר העדיפויות של הציבור היהודי נמצאת המשימה של ייצוב המשק והכלכלה (35%). יש לציין כי בשלושת המחנות הפוליטיים בתחתית הסולם נמצאת החתירה להסכם עם הפלסטינים (שמאל 8.5%, מרכז 6%, ימין 1%).

בסוגיית הסכנה האיראנית ועל רקע העובדה שאיראן עומדת כנראה להשיג בקרוב יכולת גרעינית, 45% מהציבור סבורים כי צדקו אלו שתמכו במתקפה צבאית על איראן בשלבים מוקדמים של הפיתוח, בעוד מעט יותר מרבע (27.5%) חושבים כי צדקו אלו שטענו שצריך להגיע עם איראן להסדר שימנע התקדמות ליכולת גרעינית.  אם לאיראן תהיה יכולת גרעינית, חלק גדול יותר מהציבור (47%) סבורים כי קיימים סיכויים נמוכים שישראל תותקף בנשק גרעיני במקרה של עימות חזיתי, לעומת 37% החושבים כי יש הסיכויים לכך גבוהים. שיעור גבוה אינם יודעים. 

מדד הקול הישראלי נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (756 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.