בג"ץ למדינה: נא לפרסם מדוע דיוני קבינט הקורונה חסויים לציבור

השופטים הוציאו צו על תנאי שיחייב את ממשלת ישראל להסביר למה לא ניתן לבטל את הסעיף המורה על סיווג כל ישיבות הממשלה כסודיות | בצו נכתב: "תצהיר תשובה יוגש עד ליום 11.11.2021 והתיק יועבר ליומן בית המשפט לצורך קביעת מועד דיון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/10/21 17:03 ד בחשון התשפב

בג"ץ למדינה: נא לפרסם מדוע דיוני קבינט הקורונה חסויים לציבור
ישיבת ממשלה, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בית המשפט העליון קבע היום (א') כי על ממשלת ישראל לספק תשובה תוך כארבעה שבועות, מדוע לא ניתן לבטל את הסעיף המורה על סיווג ישיבות הממשלה שעסקו בניהול משבר הקורונה כסודיות ומדוע הדיונים בקבינט הקורונה נותרו חסויים בפני הציבור. את העתירה לבית המשפט הגישו עיתונאים, כלי תקשורת וארגונים שונים. 

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופט ג'ורג' קרא, כתבו: "ניתן בזה צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא תבוטלנה הוראות סעיפים 14 ו-71 לתקנון לעבודת הממשלה (להלן: התקנון) בעניין סיווג תמלילי ישיבות הממשלה וועדות השרים, כך שיעלו בקנה אחד עם הוראות חוק יסוד: הממשלה, ומדוע לא יימסרו לעותרים תמלילים של ישיבות הממשלה וועדות השרים בקשר לניהול משבר הקורונה בישראל.  תצהיר תשובה יוגש עד ליום 11.11.2021 והתיק יועבר ליומן בית המשפט לצורך קביעת מועד דיון", קבעו השניים. 

עו"ד רחלי אדרי מנכ"לית התנועה לחופש המידע, המובילה את המאבק לחשיפת דיוני הקורונה, מסרה: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט והוצאת הצו על תנאי. משמעות הדבר היא כי התקבלה עמדתנו כי יש להתייחס לדיוני הקורונה כדיונים בעניין אזרחי בריאותי ולא כדיונים ביטחוניים. כעת על המדינה יהיה להסביר מדוע אינה חושפת את הפרוטוקולים מהדיונים בעניין משבר הקורונה. התנועה לחופש המידע תמשיך להיאבק על ניהול האירוע בשקיפות מירבית לטובת קיום דיון ציבורי בריא וענייני בנושא".

העותרים היו: התנועה לחופש המידע, נעה לנדאו עיתונאית "הארץ", הוצאת עיתון הארץ בע"מ, העיתונאי תומר גנון, כלכליסט - ידיעות אחרונות בע"מ, העיתונאי שאול אמסטרדמסקי, תאגיד השידור הישראלי, עו"ד שחר בן מאיר, עו"ד יצחק אבירם, העיתונאי חן מענית, העיתונאית טל שניידר, וגלובס פבלישר עתונות (1983) בע"מ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן