צבי יחזקאלי על פרשת רון ארד: "ישראל מתגלה במלוא עוצמתה"

הפרשן לענייני ערבים דיבר על החשיפה הדרמטית של ראש הממשלה השבוע ואמר כי הנושא מפליא מאוד את העולם הערבי. "זו מדינה שלא מוותרת ומחפשת אחר טייס שנעדר בשדה הקרב". יחד עם זאת, טען כי המדינה צריכה להגיע להחלטה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/21 11:52 ב בחשון התשפב

צבי יחזקאלי על פרשת רון ארד: "ישראל מתגלה במלוא עוצמתה"
רון ארד בשבי, ארכיון , צילום: פלאש 90

עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, נשא ראש הממשלה נפתלי בנט הודעה דרמטית, לפיה לוחמי המוסד יצאו למבצע בחודש שעבר כדי להשיג מידע על גורלו ומקום הימצאו של הנווט הנעדר, שנפל בשבי לפני 35 שנה, רון ארד. "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.

הפרשן הוותיק לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, התראיין הבוקר (ו') לתוכנית של ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM והסביר כי "ישראל מתגלה במלוא עוצמתה. זו מדינה שלא מוותרת ומחפשת אחר טייס שנעדר בשדה הקרב. מפליא מאוד את העולם הערבי. אתם יודעים כמה טייסים סורים ומצרים נעלמו ואף אחד לא מחפש"? 

עוד סיפר יחזקאלי, שחזר בתשובה לפני כמה שנים כי בלוגר לבנוני כתב לאחר שחרורו של סמיר קונטאר כי הוא חולם להיות ישראלי, זאת מכיוון ש"ישראל דואגת למתיה יותר מאשר לבנון דואגת לאנשים החיים". יחד עם זאת, הוסיף, כי הסיפור לא נגמר, ולכן מדינת ישראל חייבת לקבל החלטה בנושא. 

צבי יחזקאלי. בן שביעי

צבי יחזקאלי. צילום: פלאש 90. יעקב נאומי

כזכור, אתמול (ה') פרסמה תמי ארד, אשתו העגונה של הנווט, פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו טענה כי במבצע המדובר לא סיכנו חייהם של לוחמים. "אני עומדת מאחורי כל מלה שאני כותבת. בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד לפני המבצע ולאחריו והשתכנעתי שהם דוברים אמת", כתבה. 

ארד המשיכה והתייחסה לטענה נוספת שעלתה בכלי התקשורת הישראלים ושללה גם אותה :"יתרה מזאת, זו ההזדמנות לציין שבמהלך השנים בהם חיפשו אחרי רון, במבצעים השונים שנעשו, לא נהרגו חיילים או אנשי מוסד גם את העובדה הזו בדקתי עם אותם בכירים במוסד אחרי שבתוכנית הטלוויזיה 'זמן אמת', "דובר על "שובל של גופות". אני לא יודעת מה עומד מאחורי הפרסומים האלה אבל הייתי מצפה מאנשים שמפרסמים חומרים הנוגעים לחיי אדם, שיבדקו את עצמם לפני שהם קובעים עובדות נחרצות", תקפה.