תמי ארד: "למרות הפרסומים - לא סיכנו חיים של לוחמים במבצע האחרון"

אשתו של הנווט טוענת כי לא היה כל סיכון ללוחמי המוסד בחודש שעבר: "בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד" | בנוסף, תקפה את פובליציסט "הארץ" שהתייחס למצבו של רון ארד ולמבצעי החיפוש אחריו: "הדרך הטובה ביותר לכבד את זכרו, היא להניח לו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/10/21 11:03 א בחשון התשפב

תמי ארד: "למרות הפרסומים - לא סיכנו חיים של לוחמים במבצע האחרון"
רון ארד בשבי, ארכיון , צילום: פלאש 90

בימים האחרונים פרשת נפילתו בשבי של הנווט הישראלי רון ארד עלתה שוב לכותרות כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע במליאת הכנסת כי לאחרונה נערך מבצע של המוסד לאיתור מידע על מצבו של ארד, דבר שגרר פרסומים נוספים בכלי התקשורת בארץ ובחו"ל.

בעקבות הנאום התייחס הפובליציסט של עיתון "הארץ" לעיסוק בארד במספר טורים שפרסם. הבוקר (ה') פרסמה תמי ארד, אשתו של רון פוסט בפייסבוק בו תקפה את אלפר על הדברים שכתב בטורים, והבהירה: "למרות הפרסומים הרבים, לא סיכנו חיים של לוחמים במבצע האחרון המדובר. אני עומדת מאחורי כל מלה שאני כותבת. בדקתי את הדברים עם בכירים ביותר במוסד לפני המבצע ולאחריו והשתכנעתי שהם דוברים אמת". 

ארד המשיכה והתייחסה לטענה נוספת שעלתה בכלי התקשורת הישראלים ושללה גם אותה :"יתרה מזאת, זו ההזדמנות לציין שבמהלך השנים בהם חיפשו אחרי רון, במבצעים השונים שנעשו, לא נהרגו חיילים או אנשי מוסד גם את העובדה הזו בדקתי עם אותם בכירים במוסד אחרי שבתוכנית הטלוויזיה 'זמן אמת', "דובר על "שובל של גופות". אני לא יודעת מה עומד מאחורי הפרסומים האלה אבל הייתי מצפה מאנשים שמפרסמים חומרים הנוגעים לחיי אדם, שיבדקו את עצמם לפני שהם קובעים עובדות נחרצות", תקפה.

"הביטחון העצמי שמפגין אלפר בנוגע לגורלו של רון הוא בעיני עזות מצח, כי אם היה אפשר לדעת בוודאות מה עלה בגורלו של רון לא היינו מתכנסים לדיון הזה", אמרה תמי ארד וגילתה כי, "מטוסו של רון לא יורט אלא התפוצץ כתוצאה מתקלה טכנית נדירה שהפעילה את החימוש שהוצמד למטוס. ויש פרט נוסף שלא עושה את רון גיבור אבל מעיד על כך שגם חיילים פשוטים יודעים לפעול בקור רוח. רון הצליח להנטיש את ישי הטייס ואת עצמו תוך כדי התפוצצות המטוס. רון נפצע בנטישה ולמורת רוחו של אלפר נשאר בחיים והפך בראייתו לנטל על המדינה".

ארד התייחסה לעניין נוסף שכתב אלפר עליה ועל בני משפחתה: "נכון, כולנו המשכנו בחיים אבל בניגוד לאלפר לא שכחנו את רון או ויתרנו על הסיכוי שביום מן הימים נדע מה קרה לו. אלפר בטורו מגדיל לעשות ויורד לפרטים נקרופיליים: 'לא נשאר מה לקבור' הוא קובע. אני לא יודעת מהיכן הידיעה הוודאית הזו אבל אני יודעת שאלפר מחמיץ את העיקר. 'ארד הוא אנקדוטה שנופחה לדרגת סמל לאומי מקרי, בלון מלא בהרבה אוויר חם של פולחן השכול הישראלי', כותב אלפר. אני מאחלת לאלפר שלעולם לא ידע אובדן. עוד אומר שאיני מצפה לאמפטיה מצדו, אבל הייתי מצפה מאדם שמתפרנס מכתיבה שיחשוב מעבר לפרובוקציה ולאלטר אגו שלו".

"הדרך הטובה ביותר, לכבד את זכרו היא להניח לו. רחוק מאור הזרקורים שהוא לא חיפש, רחוק מתרגילי היח"צ הפוליטיים שמנצלים אותו בציניות ומבזים אותו", כתב אלפר בטורו, ועל ענתה תמי ארד: "בנוגע להתעניינות התקשורתית אלפר צודק. רון מעולם לא התעניין באור הזרקורים. החלום שלו היה להגיע למכון וייצמן. גם אנחנו בני משפחתו לא זקוקים להתעניינות התקשורת וחיים טוב יותר בימים שרון אינו 'מככב' בכותרות אבל אלפר עצמו מתפרנס מהתקשורת, כולל מהטורים שכתב על רון, ובדרכו הצינית מבזה את רון ומנצל אותו לצרכיו לא פחות, אם לא יותר, מעיתונאים או יחצני"ם אחרים".