יריב אופנהיימר תקף את צבי יחזקאלי: למה התחבקת עם זכריה זביידי?

הפרשן הוותיק לענייני ערבים סיפר בראיון על המפגש שהיה לו בעבר עם האסיר הביטחוני שנמלט ונתפס שוב והסביר כי למחבל אף היה חלק בתהליך התשובה שלו. אופנהיימר: "מאחורי המילה מחבל יש בנאדם, חבל שכולם מסוכנים עם דם על הידיים באותה מידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/21 16:53 ו בתשרי התשפב

יריב אופנהיימר תקף את צבי יחזקאלי: למה התחבקת עם זכריה זביידי?
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מעל יממה חלפה מאז נלכדו ארבעה מתוך ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, וכבר התייחס לנושא הפרשן הוותיק לענייני ערבים צבי יחזקאלי, אשר התראיין היום (א') לאראל סג"ל ברדיו 103FM.  

"זה לא הסוף שזביידי היה רוצה, הוא לא רצה לחזור עם פלנלית על העיניים אלא רצה להיות שהיד. הוא היה רוצה לעשות את היציאה מהכלא כמו גיבור אמיתי, עכשיו הוא פחות. אני לא יודע אם היו הוראות פתיחה באש, אך זה עדיין משרת אותו למרות שהיה מחבל בינוני ואיש יח"צ מספר 1". 

"זביידי הוא חתול רחוב, הוא גם סיפור במאבק הפלשתיני", הוסיף, "אני מעריך את מידת האמת שלו, בריאיון האחרון הוא אמר שהסיפור הוא זכות השיבה ושלא יהיה סוף לסכסוך. יש לו תשע נשמות, הוא תמיד סמך על נס".

מזכ"ל תנועת שלום עכשיו יריב אופנהיימר הצטרף לשיחה ושאל את יחזקאלי על טיב הקשר בין השניים. "תסביר לי, אם אני הייתי מתחבק איתו מה היו עושים לי", תקף. העיתונאי הוותיק הסביר כי תהליך התשובה שלו התחיל בגלל זביידי, כאשר הוא קיבל ממנו תזכורת כואבת לכך שהוא יהודי. עוד הוסיף כי כדי להוציא את האמת במסגרת עבודתו העיתונאית הוא היה חייב להתערבב עם האוכלוסייה במחנה הפליטים וכן, גם להתחבק, כי זה מה שמקובל. 

עוד סיפר יחזקאלי כי בשנת 2012 הכניסו אותו לכלא לפגוש את ברגותי והמחבל שהיה אחראי על מלון פארק. "לא הושטתי לו יד", אמר יחזקאלי, "כי הוא אחראי על מוות של עשרות בני אדם. לזביידי יש לי חובה עיתונאית להביא את הסיפור שלו, שזה זכות השיבה, ואם זה עובר בחיבוק אז בסדר". 

אופנהיימר אמר כי "מאחורי המילה מחבל יש בנאדם, חבל שכולם מסוכנים עם דם על הידיים באותה מידה". סגל, שיצא להגנתו של יחזקאלי ואמר כי הוא לא בא למו"מ עם המחבלים אלא לסקר אותם.  "אני הייתי רוצה להתחבק איתך צביקה", אמר סגל בהומור, "הכל טוב". 

בסיום השיחה התייחס יחזקאלי לאסון התאומים, שהשבוע ציינו את יום השנה ה-20 לאירועי הטרור אז. "שני התהליכים הגדולים שהתקיימו לאחר 11 בספטמבר הם הפלישות לאפגניסטן ואיראן, האביב הערבי ותופעת הג'יהאד העולמי. בתור כתב צעיר, הקלטתי פלשתינים מחלקים סוכריות אחרי התקרית".