דיווח בסעודיה: במסגרת המבצע לאיתור רון ארד נלקחה דגימת DNA מגופה

רשת "אל-ערביה" דיווחה כי הפעולה בוצעה לאחר שהתקבל מידע אמין יחסית, שייתכן ומדובר בשרידי גופתו של הנווט | מוקדם יותר פורסם ב"ראי אל-יום", כי ארגון הביון הישראלי חטף איש צבא איראני והעביר אותו לחקירה באפריקה, שם שוחרר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/10/21 16:50 כט בתשרי התשפב

דיווח בסעודיה: במסגרת המבצע לאיתור רון  ארד נלקחה דגימת DNA מגופה
רון ארד בשבי , צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הודעה דרמטית אתמול (ב'), עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, כאשר הכריז מעל הדוכן כי בחודש שעבר יצא לפועל מבצע סודי שתכליתו הייתה לאתר מידע חדש של גורלו ומקום הימצאו של הנווט הנעדר רון ארד. "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.

ברשת "אל ערביה" דווח היום כי אנשי המוסד נטלו לפני מספר שבועות דגימת DNA מגופה שנקברה בכפר בדרום לבנון, לאחר שהתקבל מידע אמין יחסית כי יתכן ומדובר בשרידי גופתו של הנווט הנעדר מאז 1988.

מוקדם יותר, העיתון הלבנוני "ראי אל-יום" היוצא לאור בלונדון דיווח אמש כי במסגרת המבצע, ארגון הביון הישראלי, המוסד, חטף גנרל אירני בסוריה והבריח אותו בכוח למדינה באפריקה, שם נחקר ולאחר מכן שוחרר. 

עוד עולה מהדיווח, על פי השערה, כי יתכן שיש קשר בין ניסיון ההתנקשות האיראני במיליארדר הישראלי טדי שגיא בקפריסין לבין המבצע אותו ניהל המוסד, ואשר על פי הנראה היה מעורב בו איש צבא של הרפובליקה האיסלאמית. 

"עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים", אמר בנט בכנסת, "אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל, נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים". 

ארד שנולד ב-5 במאי 1958, היה נווט קרב בחיל האוויר הישראלי, ונפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. ארד נחשב כנעדר צה"ל מאז מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. לפני 16 שנים הגיש אמ"ן דו"ח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין השנים 1995-1997, ככל נראה מדקירה בכתף.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן