פתיחת מושב החורף בנט: "בחודש שעבר המוסד חיפש מידע חדש על מקום הימצאו של רון ארד"

במהלך נאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת ה-24, חשף ראש הממשלה כי בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט: "זה כל מה שאפשר לומר כרגע" | לסיום, אמר: "נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/10/21 16:43 כח בתשרי התשפב

בנט: "בחודש שעבר המוסד חיפש מידע חדש על מקום הימצאו של רון ארד"
רון ארד, תיעוד מהשבי, צילום: פלאש 90

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (ב') באופן רשמי, עם נאומיהם של יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיא המדינה יצחק הרצוג. מיד לאחריהם דיבר ראש הממשלה נפתלי בנט. מספר דקות לפני שהחל לדבר, עדכן דוברו כי בנט עתיד למסור הודעה חשובה.

בנט חשף: "בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.
 
"עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי וגם בשם תמי ויובל ארד, על המסירות על המחויבות ועל אחוות הלוחמים, גם אחרי כל השנים. אני מבקש להודות מכאן גם לצה"ל ולשירות הביטחון הכללי, על שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל, נמשיך לפעול להשבת כל בנינו הביתה, מכל מקום בהם הם נמצאים". 

בחדשות 12 פורסם כי מקורבים למשפחת ארד שמעו את הדברים ומסרו: "עודכנו על הפעולות של המוסד. אנחנו לא יודעים לומר אם זה מקדם אותנו למקום מסוים, אבל אנחנו ממשיכים לקוות שאולי יום אחד נדע על מה שעלה בגורלו של רון".

ארד שנולד ב-5 במאי 1958, היה נווט קרב בחיל האוויר הישראלי, ונפל בשבי ארגון "אמל" בלבנון ב-16 באוקטובר 1986. ארד נחשב כנעדר צה"ל מאז מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. לפני 16 שנים הגיש אמ"ן דו"ח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין השנים 1995-1997, ככל נראה מדקירה בכתף.