איתור רון ארד ראש המוסד: "מבצע אמיץ אך כושל" | משרד ראש הממשלה: "מבצע מוצלח"

ראש הממשלה חשף כי בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו של הנווט | ראש המוסד אמר לאחר המבצע: "זה היה כישלון, אבל נמשיך במאמצים". בלשכת ראש הממשלה הגיבו: "מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/10/21 22:20 כח בתשרי התשפב

ראש המוסד: "מבצע אמיץ אך כושל" | משרד ראש הממשלה: "מבצע מוצלח"
רון ארד, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (ב'), 35 שנים לאחר שנפל רון ארד בשבי, כי אנשי המוסד יצאו למבצע שמטרתו איתור מידע חדש על הנווט. "בחודש שעבר, יצאו נשות ואנשי המוסד, למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים. זה כל מה שאפשר לומר כרגע", אמר.

בחדשות 12 דווח הערב, כי ראש המוסד דדי ברנע אמר לאנשי הארגון לאחר המבצע, כי הוא לא היה מוצלח. "זה היה מבצע אמיץ, נועז, מורכב - אך כושל. זה היה כישלון, אבל נמשיך במאמצים". לדעתו המבצע לא צלח ולא הביא לשום פריצת דרך, למרות שהיה יצירתי ונערך במספר מדינות. במערכת הביטחון היה מי שמתח ביקורת על חשיפתו של בנט: "לא היה נכון לדבר על כך בכנסת".

במשרד ראש הממשלה הזדרזו להגיב הערב לדבריו של ראש המוסד, וטענו כי מדובר בהצלחה. "המבצע להשגת מודיעין אודות רון ארד היה מבצע מוצלח שבוצע תוך עמידה ביעדים מבצעיים יוצאי דופן. להבאת המידע בפני חברי הכנסת והציבור הרחב היה ערך, המבטא את המאמץ והמחויבות הכבירה להשבת בנינו לגבולם, גם שנים ארוכות לאחר שנפלו בשבי האויב. כל הפצת מידע אחר הינה שקר וכזב".

בהמשך דבריו במליאת הכנסת, אמר בנט: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי ובשם תמי ויובל ארד, שעימם שוחחתי על המסירות, המחויבות ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים", המשיך בנט את דבריו במליאה. "אנחנו צריכים להתגאות ברצון הטוב ובשיתוף הפעולה. פדיון שבויים הפך לאחד מערכיה המקודשים של מדינת ישראל, מסוג הדברים שנראים משונים למי שמתבונן עלינו מבחוץ - אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפעול להשבת בנינו הביתה מכל מקום שבו הם נמצאים".

הנווט רון ארד נולד ב-5 במאי 1958 לי ובעוד פחות משבועיים ב-16 באוקטובר 1986, ימלאו 35 שנים לנפילתו בשבי ארגון "אמל" בלבנון. ארד נחשב כנעדר צה"ל מאז מאי 1988, אחרי שהועבר למקום לא ידוע, באיראן או בלבנון. לפני 16 שנים הגיש אמ"ן דו"ח סודי לפיו ארד מת בלבנון, בין השנים 1995-1997, ככל נראה מדקירה בכתף.