לשכת בנט על ניסיון ההתנקשות בטדי שגיא: אירוע טרור של איראן

המיליארדר הישראלי ניצל מניסיון חיסול בשבועות האחרונים בקפריסין, ולמרות ההערכה כי מדובר בפעולה של המאפיה הרוסית עקב חובות, ראש הממשלה מבהיר כי זו פעולת טרור איראנית נגד אנשי עסקים ישראלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 04/10/21 13:58 כח בתשרי התשפב

לשכת בנט על ניסיון ההתנקשות בטדי שגיא: אירוע טרור של איראן
צילום: shutterstock

מוקדם יותר היום (ב') דווח כי המיליארדר הישראלי טדי שגיא, המחזיק בחברות הימורים באינטרנט, ניצל במהלך השבועות האחרונים מניסיון חיסול, ההערכות כרגע מדברות על כך שניסיון החיסול בא ככל הנראה מצד המאפיה הרוסית, בשל חובותיו לכאורה של הישראלי לגורמים רוסיים עמם עשה עסקים.

בתקשורת הקפריסאית דווח על כך שהמשטרה עצרה אזרח אזרי, אשר ברשותו דרכון רוסי ואקדח משתיק קול, כאשר הוא בדרכו לחסל את שגיא.

אלא, שבניגוד להערכות, ראש הממשלה נפתלי בנט שופך אור על ניסיון ההתנקשות ומצהיר כי לא מדובר בפעילות עבריינית אלא מעורבות של גורמי טרור. "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין", כך מסר דוברו של ראש הממשלה, מתן סידי. 

עוד הוסיף כי לא מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה. מפרטי האירוע עולה כי גופי ביטחון קפריסאים קיבלו התרעה מודיעינית על היתכנות לחיסולו של המיליארדר הישראלי, והם העבירו את ההתרעה לשגיא, אשר נמלט יחד עם עוד שני ישראלים מהאי וניצל מהחיסול ברגע האחרון. 

לאחר מספר ימים נתפס חשוד בניסיון החיסול, כאשר הוא נמצא בסמיכות לבניין אשר טדי שגיא מרבה לפקוד אותו ובאמתחתו של המחסל נמצאו אקדח, משתיק קול, כפפות וציוד נוסף. על פי גורמים שמעורים בפרטי החקירה, ישנה הערכה כי קבוצת ישראלים היא זו שהזמינה את חיסול שגיא. על פי הדיווח בחדשות 12 ייתכן והיו עוד אנשי עסקים על כוונת המחסלים.