חרפה: תוקפי ראש ישיבת ההסדר ביפו יבצעו עבודות שירות בלבד

כנראה שמשתלם לתקוף יהודים: שני תושבי יפו שהיכו את ראש הישיבה הרב הלל אליהו מאלי ואת המנכ"ל, זכו להסדר טיעון מיקל מבית המשפט, וירצו מספר חודשי עבודות שירות בלבד | המנכ"ל שנדרוביץ' הבהיר: "בכך קצרה הדרך למעשי האלימות הבאים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/10/21 16:28 כח בתשרי התשפב

חרפה: תוקפי ראש ישיבת ההסדר ביפו יבצעו עבודות שירות בלבד
תקיפת הרב מאלי והמנכ"ל, , צילום: ללא

לפני חצי שנה, עת הלכו ראש ישיבת ההסדר ביפו הרב אליהו מאלי ומנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ' ברחבי העיר, הותקפו השניים על ידי אחמד ומחמוד גרבוע שהכו אותם בכל חלקי גופם וגרמו להם חבלות רבות. מנכ"ל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים, כשמיד לאחר התקרית הגיש הרב מאלי תלונה במשטרה ושב לישיבה למסור את השיעורים.

המשטרה עצרה תוך זמן קצר את השניים וטענה כי התקיפה נעשתה ממניע גזעני, דבר שגורר עונש כבד יותר, אך בית המשפט סבר כי לא ניתן להוכיח זאת ושיחרר אותם למעצר בית. אתמול קבע סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב השופט רועי פרי כי הסדר הטיעון תקף, כאשר על הנאשם הראשון יגזרו עד תשעה חודשי עבודות שירות ואילו על התוקף השני ירצה עד חמישה חודשי שירות בלבד.

מנכ"ל הישיבה משה שנדוביץ התייחס לגזר הדין וביקש להישאר אופטימי: "אנחנו פה ואנו נשאר פה. לא נלך לשום מקום, קהילת יהודי יפו תישאר פה, תגדל, תתחזק ותתפתח. אנו בישיבת ההסדר ומוסדות החינוך של הרב מאלי באנו לעשות טוב ונמשיך לעשות טוב. דרך האלימות אינה דרכנו ומי שמעוניין לדבר עמנו, מוזמן. צר לי שבית המשפט בחר להקל בעונשם של הפורעים ולעודד את האלימות ובכך קצרה הדרך למעשי האלימות הבאים".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר כי, "הפרקליטות הוסיפה חטא על פשע. לא די שנמחק הסעיף של תקיפה ממניע לאומני כעת פועלת לתת להם הנחת סלב והם לא ישבו אפילו יום אחד בכלא. דבר זה יוכיח למיליוני ערבים שהם יכולים לפגוע ביהודים ברחובות העיר לעיני כל והם לא ייענשו".