"החשד למניע גזעני נחלש": בית המשפט שיחרר את תוקפי הרב מאלי

בית משפט השלום בתל אביב החליט היום על שחרורם לחלופת מעצר של האחים אחמד ומחמוד גרבוע, שתקפו את מנכ"ל וראש ישיבת ההסדר ביפו. השופט אור ממון התייחס לעדות לפיה האחים כינו את הרב מאלי והמנכ"ל - מתנחלים, ואמר: "אינה בהכרח אמירה גזענית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/04/21 16:34 ט באייר התשפא

"החשד למניע גזעני נחלש": בית המשפט שיחרר את תוקפי הרב מאלי
ישיבת "שירת משה" יפו, צילום: Flash90

שלושה ימים בלבד לאחר שנעצרו, בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (ד') לשחרר בתנאים מגבילים את האחים אחמד ומחמוד גרבוע, שתקפו ביום ראשון את ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" ביפו, הרב אליהו מאלי ואת מנהל הישיבה. המשטרה ביקשה לעכב את שחרורם ב-24 שעות, עד להגשת ערר לבית המשפט המחוזי, השופט אישר זאת והשניים יישארו במעצר עד מחר.

המשטרה מייחסת לאחים גרבוע עבירות תקיפה וחבלה ממניע גזעני, אך השופט אור ממון קבע כי המשטרה לא סיפקה ראיות למניע כזה. השופט הוסיף וטען כי החשד למניע גזעני - "לא התגבר וייתכן לקבוע שאף נחלש באופן משמעותי". כמו כן אמר השופט כי עדות אחת שלפיה האחים גרבוע אמרו כי מאלי ומנכ"ל הישיבה הם מתנחלים "אינה בהכרח אמירה גזענית".

בהארכת המעצר שהתקיימה ביום שני, אמר השופט ממון כי קיים חשד סביר שהאחים אכן ביצעו את התקיפה, אך אמר כי טענתם שהמעשה לא נבע ממניע גזעני "נשמעת סבירה". השופט הוסיף וציין כי במידה והמשטרה לא תציג ראיות שיבססו את טענתה בנוגע למניע הגזעני, הוא יורה על שחרור החשודים לחלופת מעצר. 

השרה עומר ינקלביץ תקפה את החלטת בית המשפט בתל אביב ותהתה בציניות: "אולי באמת המניע היה צבע הגרביים של הרב? כך לא מייצרים הרתעה. זו החלטה שמתעלמת מהמציאות שידועה לכולם ומהעובדות בשטח. לצערי אנו בעיצומו של גל אלימות נגד יהודים. שחרור המחבלים הללו מעביר מסר של עידוד הטרור".