"לא מבין למה בישראל, ראש ישיבה צריך לחטוף מכות"

תקיפת מנהל וראש הישיבה בעיר המעורבת, גררה אחריה הפגנות ומהומות ששככו במהלך הלילה. משה שנדוביץ' סיפר על רגעי התקיפה המזעזעת והבהיר: "אנחנו לא דוחקים אף אחד החוצה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/21 09:15 ז באייר התשפא

"לא מבין למה בישראל, ראש ישיבה צריך לחטוף מכות"
ישיבת "שירת משה" יפו, צילום: Flash90

מנהל ישיבת "שירת משה" ביפו, משה שנדוביץ', הגיע אתמול (א') יחד עם ראש הישיבה הרב אליהו מאלי לאחד הרחובות ביפו על מנת לבדוק מתחם המיועד למגורי תלמידי הישיבה. תוך זמן קצר התגודדו סביבם קבוצת ערבים תושבי השכונה, שהחלה להתנכל אליהם.

ראש הישיבה והמנהל הוציאו את הטלפונים הניידים שלהם כדי לתעד את ההצקות, שבתגובה החלו המתנכלים להכות אותם. זמן קצר לאחר מכן עצרה המשטרה שני חשודים בתקיפת ראשי הישיבה. בעקבות התקיפה, מנכ''ל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

הבוקר (ב') סיפר משה שנדוביץ, מנהל הישיבה על רגעי הפחד והתקיפה לכאן חדשות: "הלכתי עם הרב מאלי לראות קרקע למגורים של תלמידים. תוך שניות אמרו לנו לעוף מהמקום, התחילו לקלל ולהכות. אני לא מבין למה ביפו, בישראל, ראש ישיבה צריך לחטוף מכות. התרחקנו משם והזעקנו משטרה".

"אנחנו ממשיכים הלאה, עוד מוסדות ועוד פעילות", אמר שנדוביץ', "יש לנו מאות מתנדבים וגם משפחות ערביות מקבלות עזרה בחיוך. האירוע הזה קיצוני. זה לא חבר'ה צעירים שעושים מעשה קונדס, מדובר באנשים בוגרים שבלי שיח מיד תוקפים".

"יש רוב יהודי ביפו", אמר מנהל ישיבת יפו, והבהיר, "אנחנו לא דוחקים אף אחד החוצה. אם מישהו מרגיש שדוחקים אותו הוא מוזמן לקנות שטח ולהתפתח כמונו. הקהילות ביפו נחלשו, הן צריכות חיזוק ואנחנו באים לחזק אותן".

ישיבת יפו יוצאת בקמפיין התרמה מיוחד - בואו להיות שותפים >>