אבו מאזן ביקש להיפגש עם איילת שקד | "לא אפגש עם מכחיש שואה"

ניצן הורוביץ וחבריו לסיעה נפגשו עם יו"ר הרשות הפלשתינית ברמאללה והצהירו: אין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בשלום כמו התנחלויות חדשות מאחזים לא חוקיים. אבן מאזן אמר כי הוא מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן", בימין תקפו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 23:07 כז בתשרי התשפב

אבו מאזן ביקש להיפגש עם איילת שקד | "לא אפגש עם מכחיש שואה"
בפגישה עם אבו מאזן, צילום: דוברות מרצ

לאחר פגישתו של יו"ר סיעת כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ עם אבו מאזן בחודש שעבר, והחשיפה שבאה בעקבותיה לפיה במסגרת הפגישה סוכם כי מדינת ישראל תלווה לרשות חצי מיליארד שקלים, מגיע תורם של שרי מרצ לצאת בגלוי נגד מדיניותה של הממשלה בה הם חברים. 

שר הבריאות ניצן הורוביץ וחבריו לסיעה חברת הכנסת מיכל רוזין והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' נפגשו הלילה (א') עם יו"ר הרשות הפלשתינית ברמאללה. "עלינו להתחיל ולייצר צעדים בוני אמון. להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד", אמר אבו מאזן, "אני מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן. לא חייבים להסכים, צריך לדבר". אבו מאזן הוסיף מפורשות כי הוא רוצה להפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט והשרה איילת שקד. השרה שקד מיהרה להתנער מההזמנה וכתבה: "לא יקרה. לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים".

יו"ר האופוזיציה תקף את הביקור וכתב בטוויטר: "ממשלת בנט: שיא של תמותה ותחלואה, שר הבריאות ניצן הורוביץ עוזב הערב את קבינט הקורונה כדי להיפגש עם אבו מאזן". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את שרי מר"ץ ואמר: "הממשלה הזו גורמת נזק אסטרטגי אדיר. אחרי שהפך לפרסונה נון-גרטה בזירה הבינלאומית, השותפים של בנט ושקד החזירו את אבו מאזן לחיים והפכו אותו שוב לשחקן רלוונטי, ועכשיו בפוליטיקה בינלאומית מתוחכמת הוא מציג את עצמו כשוחר שלום ואותנו כסרבנים שוחרי מלחמה. מה נהיה ממך איילת?". 

השר ניצן הורוביץ אמר בפגישה כי "למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר". עוד הוסיף כי "אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים".

חברת הכנסת מיכל רוזין פרסמה תמונה מהביקור בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "הסכמנו כי יש לחדש את ההידברות ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין ישראל והפלסטינים, ובמיוחד לשמור על התקווה לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן