"אותנו הפלשתינים מעניינים" | מרצ בביקורת על מה שלא נאמר בנאום

במהלך נאום ראש הממשלה באו"ם, לא הוזכרו הפלשתינים. השותפים לממשלה משמאל לא אהבו את זה: "התעלמות מהפלשתינים משמעותה המשך הסיפוח הזוחל ודהירה למדינה הדו לאומית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/09/21 20:56 כב בתשרי התשפב

"אותנו הפלשתינים מעניינים" | מרצ בביקורת על מה שלא נאמר בנאום
יו"ר התנועה הורוביץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים שלאחר נאומו ההיסטורי של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האומות המאוחדות בניו יורק, נשמעים הדים רבים וביקורת על הנאמר, ובעיקר, על מה שלא נאמר. במהלך נאומו, שחלק נכבד ממנו הוקדש לנושא הגרעין האיראני, לא הוזכרה הסוגייה הפלשתינית, זאת לאחר שבעבר התבטא גורם בכיר בסביבת ראש הממשלה ואמר כי "אין שום תהליך מדיני מול הפלשתינים וגם לא יהיה".

אבל, חלק מהשותפים הקואליציונים של ממשלת השינוי לא אהבו את תוכן הנאום, וחיפשו דווקא את מה שלא נאמר. בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של מפלגת מרצ, נכתב, "‏אותנו במרצ הפלשתינים דווקא מאוד מעניינים".

"נמשיך לפעול מתוך הממשלה ומחוץ לה כדי לקדם פתרון של שתי מדינות ולשקם את הקשרים עם הרשות הפלשתינית. התעלמות מהפלשתינים משמעותה המשך הסיפוח הזוחל ודהירה למדינה הדו לאומית".

זהו כבר הסדק השני בימים האחרונים שמאיים על מעמדה של מרצ בתוך הקואליציה, זאת לאחר שבנט תקף את אנשי משרד הבריאות, הנמצאים תחת סמכותו של השר ניצן הורוביץ יו"ר המפלגה, וטען כי הם אינם רואים את התמונה המלאה בניהול מגיפת הקורונה. הורוביץ בתגובה הודיע, "אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה. המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד". 

בניגוד לבנט, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דווקא התייחס בנאומו לסוגיה הפלשתינית וטען כי אסור לוותר על פתרון שתי המדינות. "התמיכה שלנו במדינת ישראל בלתי מסויגת ואנחנו מאמינים בפתרון שתי המדינות, אך אנו עדיין רחוקים ממנו", אמר ביידן והוסיף: "אסור לנו לוותר על הפתרון הזה, פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית ונעבוד עם הקהילה הבינלאומית כדי ללחוץ לשלום. אנו חותרים לשלום רחב היקף במזרח התיכון".