הלוואה של חצי מיליארד שקלים: נחשפו פרטי פגישת גנץ-אבו מאזן

שר הביטחון נפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית וטען: "ככל שהרשות תהיה חזקה יותר, חמאס יהיה חלש יותר". בין שורת ההקלות שאושרו: תוכניות מתאר לבנייה פלשתינית, קליטת עובדים נוספים בשטח ישראל והלוואת ענק לרשות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 17:46 כב באלול התשפא

הלוואה של חצי מיליארד שקלים: נחשפו פרטי פגישת גנץ-אבו מאזן
צילום: פלאש 90

במהלך תדרוך לכתבים שקיים היום (ב') שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ, נחשפו פרטי הפגישה הלילית שנערכה בלילה שבין ראשון לשני בינו לבין יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, אשר כוללות הקלות רבות לרשות מצד ישראל. 

  • מדינת ישראל תאשר לרשות הפלסטינית להסדיר את מעמדם של 3,000 פלשתינים ללא תעודות זהות, אשר ביו היתר כוללים גם פלשתינים שהיגרו לחו"ל. 
  • הלוואה של חצי מיליארד שקלים לרשות, אשר ההחזרה עבורה תתחיל רק בעוד שנה, יוני 2022. 
  • אישור ל-15,000 עובדים פלשתינים נוספים לעבוד בשטח ישראל, בנוסף להעברת העסקים הפלשתינים שכבר עובדים במדינה לשיטת חשבונות דיגיטלית, מה שיבטיח הכנסת מיסים לרשות בגובה של 10 מיליון שקלים בשנה. הצעד אושר על ידי משרד האוצר וייכנס לתוקפו ב-1 בנובמבר. 
  • תוכניות מתאר לבנייה פלשתינית בשטח c אך בעיקר בכפרים ויישובים פלסטינים קיימים.

הצעדים הללו, לטענת גנץ, נובעים מעיקרון לפיו "ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, חמאס יהיה חלש יותר. ככל שתהיה לרשות הפלסטינית יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות". 

לקראת הפגישה, אשר הייתה הראשונה מזה 11 שנה בין יו"ר הרשות לבין שר בכיר בממשלת ישראל, נסע גנץ עם תום ערב הזיכרון לרוני דניאל ללשכתו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, השניים דנו בנושאים ביטחוניים וכלכליים וקיימו פגישה בארבע עיניים.

שר הביטחון אמר ליו"ר הרש"פ כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלשתינית". עוד דנו השניים בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

בפגישה לקחו חלק גם מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר הפלשתיני האחראי לנושאים אזרחיים חסיין א-שייח, וראש המודיעין הכללי  מאג'ד פארג'.בסיום הפגישה המקצועית נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים.

ראש הממשלה עודכן בדבר קיום הפגישה ואף אישר אותה. מדובר בפגישה רשמית ראשונה בין בכיר בממשלה לאבו מאזן מאז שנת 2011 אז נפגש נתניהו עם יו"ר הרשות אבו מאזן. גורם בכיר בסביבת ראש הממשלה אומר הבוקר: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

(גנץ בגבול עזה).

ארגון שורת הדין הודיע בתגובה לפרטים כי ישקול עתירה לבג״ץ כנגד המהלך. נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר אמרה בתגובה: "לא ייתכן כי שעתיים בלבד לאחר שהתבשרנו על מותו המר של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז״ל, ממשלת ישראל מחליטה להעניק פרס לטרור. זוהי החלטה הזויה ותלושת כל מציאות. את מחיר חיזוק הרשות הפלשתינית משלמת מדינת ישראל בדם הקורבנות. הרי ללא ההסתה של הרשות הפלשתינית לא היו פיגועי סכינאות, ולא היו פיגועי דריסה. אנשים לא היו נדקרים למוות בצומת תפוח, או נדרסים על ידי מחבל משולהב ומוסת. שורת הדין תשקול עתירה לבג"צ במידה והמדינה לא תתנה את חבילת הסיוע האדיר הזה בהסרת ההסתה לרצח יהודים".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', מסר: "העברת הכספים לרשות הפלשתינית מבלי להתנות זאת בהפסקת העברת המשכורות למשפחות המחבלים, מעודדת את הטרור ופוגעת במאבק העולמי בו. באיזו זכות מוסרית תוכל מדינת ישראל לתבוע מהעולם להפעיל לחצים על מדינות וגופים תומכי טרור אם היא בעצמה תומכת כלכלית בישות שמעודדת טרור במישרין?! ממשלת השמאל הזו היא ממשלה מסוכנת למדינת ישראל". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן