סקר חדש: למרות העלייה בתחלואה, מרבית הציבור תומך במדיניות הקורונה של הממשלה

פתיחת שנת הלימודים וקיום החגים כמעט ללא הגבלות התקהלות הביאו לביקורת על הממשלה, ועדיין נראה כי מרבית הציבור תומך במדיניות הקורונה הנוכחית. קיימת הלימה בין תמיכה בקואליציה לתמיכה במדיניות הממשלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/10/21 18:31 כז בתשרי התשפב

סקר חדש: למרות העלייה בתחלואה, מרבית הציבור תומך במדיניות הקורונה של הממשלה
מחסומי משטרה בתקופת הסגר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת בנט החדשה, שלאחרונה ציינה 100 ימים לכינונה, נאלצה בראש ובראשונה להתמודד עם התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה, כאשר הגל הרביעי במספר הביא לאלפי חולים חדשים מדי יום ולעלייה במספר המתים. 

סקר חדש של דיירקט פולס שהתפרסם היום (א') במהדורת החדשות בערוץ 12, מראה כי למרות נתוני התחלואה הקשים, מרבית הציבור תומך במדיניות הקורונה של הממשלה. "הממשלה הבטיחה להימנע מסגרים בגל הרביעי, ובפועל נשמרה שגרת משק ולימודים כמעט מלאה. לצד זאת, נפטרו 1352 ישראלים במהלך החודשיים האחרונים", נכתב בשאלת הסקר למשיבים, "האם אתם תומכים במדיניות הממשלה"? 

57% מהמשיבים תומכים במדיניות הקורונה של הממשלה, מול 39.8% שמתנגדים לה. התמיכה במדיניות הממשלה עומדת בהתאמה גם לתמיכה בקואליציה השנויה במחלוקת, אשר מורכבת ממפלגות שונות מימין ומשמאל וכאשר העומד בראשה זכה לששה מנדטים בלבד. 90% מתומכי הקואליציה תומכים גם במדיניות הקורונה, ואילו 80% ממתנגדי הממשלה מתנגדים גם למדיניות הקורונה שלה. 

הסקר הזה מגיע בעקבות בדיקה שנערכה בסוף השבוע בערוץ 12. בסקר שנערך נשאלו הנדגמים "עם מי אתה מסכים יותר"?, כאשר ניתן לבחור בין בנט לבין ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס. התשובות היו לטובתה של פרייס שקיבלה 43% לעומת בנט שנאלץ להסתפק ב-31%. ההתפלגות הפוליטית של המשיבים הראתה כי בקרב תומכי מרכז שמאל פרייס קיבלה 30% ובנט 45%. בקרב תומכי ימין קיבלה פרייס 54% ובנט 22%.

זאת על רקע המתיחות בין ראש הממשלה לדרג המקצועי במשרד הבריאות. כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לניו יורק בתחילת השבוע כדי לנאום בעצרת המרכזית של האו"ם, ובתדרוך לכתבים שנשא מיד לאחר מכן לא חסך ביקורת על הצמרת המקצועית של משרד הבריאות בדבר ניהול מגפת הקורונה. 

"עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה, חלקם לא רואים את התמונה המלאה", אמר "אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר, הם גמגמו".