סקר חדש חושף: עם מי הציבור מסכים, בנט או שרון אלרעי פרייס?

ברקע המתיחות בין בנט לצמרת משרד הבריאות סקר חדש מגלה למי הישראלים יותר מאמינים, ראש הממשלה או לראש שירותי בריאות הציבור | בבתי החולים יש 207 מונשמים ומספר הנפטרים במצטבר מפרוץ המגפה עומד על ו7,778

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/10/21 21:30 כו בתשרי התשפב

סקר חדש חושף: עם מי הציבור מסכים, בנט או שרון אלרעי פרייס?
בנט., צילום: Alex Kolomoisky/POOL

המתיחות מעל ומתחת לפני השטח בין צמרת הממשלה לבכירי משרד הבריאות הגיעה לשיאה עם ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בעצרת האו"ם בשבוע שעבר. סקר חדש חושף את מי מעדיפים הישראלים בסכסוך הבכירים, את בנט או את שרון אלרעי פרייס.

בסקר שנערך בחדשות 12 נשאלו הנדגמים "עם מי אתה מסכים יותר"?, התשובות הייתה לטובתה של פרייס שקבלה 43% לעומת בנט שנאלץ להסתפק ב-31%. ההתפלגות הפוליטית של המשיבים הראתה כי בקרב תומכי מרכז שמאל פרייס קיבלה 30% ובנט 45%. בקרב תומכי ימין קיבלה פרייס 54% ובנט 22%.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לניו יורק בתחילת השבוע כדי לנאום בעצרת המרכזית של האו"ם, ובתדרוך לכתבים שנשא מיד לאחר מכן לא חסך ביקורת על הצמרת המקצועית של משרד הבריאות בדבר ניהול מגפת הקורונה. 

"עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה, חלקם לא רואים את התמונה המלאה", אמר "אני לא מקבל את הגישה של Who cares לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר, הם גמגמו".

נתוני התחלואה התפרסמו עם צאת השבת ומגמת הירידה נמשכת. אתמול התגלו 3,585 מאומתים חדשים מתוך 113,694 נבדקים לגילוי הנגיף. נכון לשעה זו בישראל ישנם: 587 חולים שמצבם מוגדר קשה. מתוכם 207 מונשמים ו7,778 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הערב לנתוני התחלואה ואמר: "אנחנו נמצאים בשלב קריטי, עם הפתיחה המחודשת של מערכת החינוך והכוונה שלנו לסיים את הבידודים ההמוניים ולעבור למודל של בדיקות נרחבות ובידודים למאומתים בלבד. דווקא עכשיו עלינו להקפיד על התו הירוק, להיות זהירים ולא לגלות שאננות. אני קורא למי שעדיין לא התחסן כנדרש - עשו זאת בהקדם! החיסון מציל חיים, והעומק החיסוני של המדינה מאפשר לה להשאר פתוחה ומתפקדת".


(קללות לעבר פרייס).