סמוטריץ' על הקורונה: "בנט הביא לתמותה חסרת תקדים"

יו"ר סיעת הציונות הדתית מסביר מדוע אין לבוא לבנט בטענות על ההתבטאויות האחרונות שלו בדבר צמרת משרד הבריאות, ומדוע האופן שבו ראש הממשלה מנהל את המגיפה "מהווה גזר דין מוות לאלפי ישראלים בשנה הקרובה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/09/21 21:41 כד בתשרי התשפב

סמוטריץ' על הקורונה: "בנט הביא לתמותה חסרת תקדים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט כבר הספיק לרכך את האווירה עם בחירי משרד המשרד, זאת לאחר הביקורת הקשה שהשמיע עליהם בזמן תדרוך לכתבים לאחר נאומו ההיסטורי בעצרת האומות המאוחדות בניו יורק. 

אולם, שותפו לשעבר ויריבו בהווה, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' חושב דווקא שאין מה לבוא אליו בטענות בעקבות הדברים הקשים שאמר. בפוסט שפרסם הערב (ה') בחשבון הפייסבוק שלו מסביר יו"ר המפלגה כי הביקורת כלפי ראש הממשלה היא לא על כך שהוא לוקח אחריות בקבלת ההחלטות המקצועיות מול צמרת משרד הבריאות, אלא  "על הזלזול וההכפשות והתדרוכים העלומים שמציגים אותם כמעט כאויביי העם, כשיש לכך מטרה ברורה: לעשות להם דה-לגיטימציה ולהשתיק אותם מלהביע את דעתם כדי להימנע מהדיון הענייני ומהצורך להתמודד במישור המקצועי עם המדיניות חסרת האחריות שלו מול העמדה הכל כך הגיונית ומתבקשת שלהם".

בפתח דבריו סמוטריץ' מדגיש כי הוא מתכוון להסביר עד כמה המדיניות של בנט בניהול הגל הרביעי של מגיפת הקורונה היא חסרת אחריות, "ועד כמה היא מהווה גזר דין מוות לאלפי ישראלים בשנה הקרובה, חלילה. זה הדיון שחייב להתקיים ובנט בורח ממנו".

סמוטריץ' פותח בהסבר על התפרצות הגל הרביעי. "מרגע קבלת החיסון השני החלו שני ווקטורים לנוע זה לכיוון זה: מצד אחד הווירוס מפתח ווריאנטים אלימים יותר ומדבקים יותר, ומצד שני רמת הנוגדנים בגוף הולכת ויורדת. ההתנגשות היא בלתי נמנעת והיא למעשה מה שיצר את הגל הרביעי. ווריאנט אלים יותר פוגש אוכלוסייה מוגנת פחות ונוצר גל תחלואה".

"החיסון השלישי אמור בעזרת השם להוריד את הגל (להוריד את קצב ההדבקה ורמת התחלואה), עד לפעם הבאה, שתגיע קרוב לוודאי שוב כתוצאה של הופעת ווריאנט חדש והיחלשות השפעת החיסון. זו המשמעות של גל, שהוא עולה ויורד, ועולה שוב ויורד שוב. למדע אין יכולת בשלב זה למנוע את ההתנגשות הזו, כלומר את הגל הבא, אבל יש לנו כמנהיגים אחריות לייצר תנאים בהם ההתנגשות תהיה בעוצמה נמוכה יותר ובפרקי זמן ארוכים ככל שניתן בין גל לגל. במילים אחרות: לגרום לכך שהגל יהיה נמוך יותר ועם מחירים קטנים יותר בחיים ובכלכלה".

חיסון נגד הקורונה

חיסון נגד הקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המפלגה מסביר כי ניתן לשלוט על התפרצות מחודשת של המגיפה באמצעות ויסות הכניסה למדינה כדי למנוע התפשטות של ווריאנטים זרים, בנוסף לשמירה על כללי הריחוק החברתי. "כך ניתן לקיים חיי שגרה - לעבוד, להתפלל בבתי הכנסת, לצאת למסעדה או לבילוי, אבל בריסון ובאחריות כדי לשלוט בגובה הגלים".

עוד הוא מוסיף כי "חיים לצד הקורונה אינם חיים בהכחשה והתעלמות פופוליסטית ממנה, אלא שגרה זהירה ומדודה שמתחשבת בקיומה של המגיפה ומצמצמת את עוצמת הגלים ותדירותם. אין סגרים, אין ריסוק של החיים והכלכלה, אבל יש משמעת וניהול. וזה בדיוק מה שדורשים מומחי הבריאות: להרגיל את אזרחי ישראל לשמירה על כללי ריחוק וריסון התקהלויות שיאפשרו חיי שגרה לצד הקורונה".

סמוטריץ' ממשיך לתקוף וטוען כי בנט הוא זה שאחראי ליצירת הגל הרביעי והוא אף נכשל בניהולו. "בנט נכשל כישלון חרוץ בהתמודדות עם הקורונה בגל הרביעי והביא לתמותה חסרת תקדים של למעלה מ- 1300 בני אדם בחודשיים במדינה מהמחוסנות בעולם". 

לסיכום, טוען סמוטריץ' כי מה שראש הממשלה זקוק לו עכשיו הוא תמונת ניצחון, והוא מעוניין כי הציבור ישכח את המתים ויחיה את "הרגע הקצר בו ניתן לחיות כמעט ללא הגבלות. זו תמונת הניצחון שלו, וההגבלות ההגיוניות של מומחי משרד הבריאות מפריעות לו לייחצן אותה".

את הפוסט הארוך חתם ח"כ סמוטריץ' באזהרה קודרת, "אם בנט ימשיך להתעלם מהמלצות מומחי הרפואה גל חמישי חמור ועוצמתי יגיע מהר מכפי שאנו יכולים לשער".