בשלושים לנפילתו של בראל שמואלי, הוקם מצפור לזכרו בצפון השומרון

מאות חניכי בני עקיבא הגיעו לחוות נופי ריחן בשומרון וסייעו בהקמת מצפור לזכרו ולזכר הנער יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח. "מחובתנו לזכור את אלו שמסרו את נפשם למען הארץ הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/21 18:51 כד בתשרי התשפב

בשלושים לנפילתו של בראל שמואלי, הוקם מצפור לזכרו בצפון השומרון
בראל שמואלי ז"ל , צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

חודש חלף מאז מותו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל מירי מחבל על גדר המערכת בגבול רצועת עזה. מאות בני נוער מצוותי נחשון של בני עקיבא במחוזות מרכז ויהודה הגיעו היום (ה') לחוות "נופי ריחן" וסייעו בהקמת שני מצפורים לזכר הלוחם והנער יהודה גואטה הי"ד שנרצח בצומת תפוח בפיגוע רצחני. 

במסגרת הפעילות להקמת שני המצפורים, שיפצו בני נוער גם קראוון והפכו אותו לבית המתנדב על שמו של יהודה גואטה הי"ד. הקראוון עתיד לשמש מאות מתנדבים שיגיעו לאורך השנה הקרובה לפעילות במקום. כמו כן, גודר שטח המרכז החינוכי ללימודי מנהיגות וקיימות, ונפרץ מסלול הליכה בן מאות מטרים בהר ובגיא, עם שתי נקודות תצפית לכיוון מישור החוף ומרכז השומרון.

"זוהי ציונות במיטבה" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "בני הנוער ומשפחת שבי היקרה בונים את ארץ ישראל בידיים, ובכך מגנים על האזורים החשובים הללו, אני בטוח שכבר בפסח הקרוב יגיעו מאות ואלפי מטיילים להנות מהמצפורים ומהנוף והמקום עוצר הנשימה של חוות ריחן". 

חוות ריחן נמצאת בבעלות דורית וד"ר יחיאל שבי שהקימו ב-"מרכז החינוכי ללימודי מנהיגות וקיימות בשומרון" כאמור את שני המצפורים יחד עם בני הנוער.

לאחרונה, שבוע לפני ראש השנה וכניסת שנת השמיטה, נטעו בני משפחת שבי בשיתוף משפחת גואטה, ותלמידי הישיבה התיכונית אהבת חיים בכוכב השחר, כרם גפנים לזכרו של יהודה גואטה הי"ד. ובחודש הקרוב אף תוקם במקום מסעדה ומרכז קולינארי שיציע ארוחות בוקר ומרכז קייטרינג, בניהולה של דורית שבי, שתעביר למקום את פעילות "זמן לבייגל'ס' שפתחה במהלך תקופת הקורונה.
ד"ר יחיאל שבי: "אנחנו נחשפים בכל עת לכוחו של הנוער בישראל, נוער שמסייע לזולת, מונע מערכים, ומחבר בין עבר, הווה לעתיד. נמשיך לבנות וליישב את הארץ בגאווה ובנחישות". 

צילום: דוברות

מהנהגת צוותי נחשון של תנועת בני עקיבא נמסר, "היוזמה להקמת מצפה לזכרם של בראל חדריה שמואלי ויהודה גואטה הי"ד בחוות ריחן מבטאת יותר מכל את הערכים להם אנו מחויבים. מחובתנו לזכור את אלו שמסרו את נפשם למען הארץ הזאת- וההחלטה להקים מצפה דווקא בחווה חקלאית שינציח את זכרם מסמל יותר מכל את החיבור הזה והעמקת הקשר שלנו לארץ ישראל". 

חוות נופי ריחן היא מרכז חינוכי אשר מחנך לציונות, מנהיגות וקיימות בדרך היהדות, באמצעות פעילות חקלאית הכוללת: שימור החורש הארצישראלי, נטיעת בוסתנים וכרמים, סלילת שבילים ומסלולי טיולים במטרה לבצר את גבולות היישוב היהודי בצפון השומרון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן