צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה ז"ל | צפו

כוחות צה"ל פיצצו הבוקר את ביתו של המחבל מונתסר שלבי שרצח את גואטה בפיגוע בצומת תפוח לפני כחודשיים וחצי. הכוחות הגיעו לכפר תורמוס-עיא שמצפון לרמאללה והחלו בהריסת הבית כבר בלילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 07:32 כח בתמוז התשפא

צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה ז"ל | צפו
הבית של שלבי לפני הפיצוץ, צילום: צילום מסך

יותר מחודשיים עברו מאז, והבוקר (ה') סיימו כוחות צה"ל את המלאכה ופיצצו את ביתו של המחבל מונתסר שלבי בכפר תורמוס-עיא. שלבי שביצע את הפיגוע הקטלני בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה ונפצעו עוד שני תלמידי ישיבת איתמר, התגורר בבית מפואר בכפר הסמוך למעלה לבונה בבנימין.

כוחות צה"ל החלו בתחילת הלילה בפעולות להריסת הבית, כולל פינוי הבתים הסמוכים מתושבים פלשתינים והטמנת חומרי הנפץ ברחבי הבית המפואר של משפחת שלבי. הבוקר פוצץ הבית ונהרס בצורה מבוקרת. ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ ב-ׁ23 ביוני 2021.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלשתינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

לפני חודש הוגש כתב האישום נגד המחבל כשהעבירות המיוחסות לו הן גרימת מוות בכוונה - העבירה המקבילה לעבירת הרצח, מספר עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק ושיבוש הליכי משפט.

משפחת גואטה ומחלקת נפגעי איבה של ארגון חוננו הודו לכוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ וכן את מחלקת בג"ץ והשופטים אשר עמדו מול ארגוני השמאל אשר עשו כל שלאל ידם כדי לפגוע ביכולת ההרתעה של צה"ל. 

ארגונים אלו לא בחלו בשום אמצעי, החל מעתירות אוטומטיות מצד המחבלים נגד צה"ל בניצוחה של עו"ד לאה צמל, וכלה בניסיון להפעיל את ארצות הברית נגד ביטחונה של ישראל. אין ספק שעמידתן של מערכת הביטחון ומערכת המשפט מול ניסיונות אלו מחזקת את יכולת ההרתעה כלפי מחבלים פוטנציאליים ומגבירה את ביטחון אזרחי ישראל.