נתון מדהים: 40 הערים האדומות בישראל - ערביות

ראש הממשלה בנט שוחח עם מנכ"לי קופות החולים והנחה אותם להתמקד בהגברת החיסונים בחברה הערבית לאור האחוז הנמוך של המתחסנים ועליית התחלואה: "צמצום הופעה של שלמה ארצי או סגירת חתונה במודיעין לא תעזור לתושבי טייבה", הבהיר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/09/21 09:10 כג בתשרי התשפב

נתון מדהים: 40 הערים האדומות בישראל - ערביות
תור ארוך בדרך לבדיקת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (ד׳), עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת. בשיחה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש, ממונה הקורונה פרופ׳ סלמן זרקא, ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין.

ראש הממשלה שמע ממנכ"לי קופות החולים על תמונת המצב במאמץ החיסונים הארצי, והדגיש, כי מדיניות הממשלה היא לשמור על המדינה פתוחה ועל הכלכלה מתפקדת ככל האפשר. המפתח הוא העלאת שיעור ההתחסנות בכל חלקי החברה, לצד שימוש בבדיקות המוניות, ואכיפה בלתי מתפשרת של התו הירוק.

במהלך השיחה הנחה בנט את המנכ"לים כי יש להתמקד בהגברת מבצעי ההתחסנות בציבור הערבי, לאור אחוזי ההתחסנות הנמוכים בישובים הערביים ובמזרח ירושלים ובעקבות פרסום הנתון המדהים לפיו כל ארבעים הערים האדומות בישראל - ערביות. 

לפני העלייה למטוס התייחס ראש הממשלה להתבטאות השנויה במחלוקת שסיפק והבהיר: "מכבד את מומחי משרד הבריאות אבל למרות הלחצים - לא נטיל מגבלות על כלל האוכלוסייה. צמצום הופעה של שלמה ארצי או סגירת חתונה במודיעין לא תעזור לתושבי טייבה. הטלת מגבלות רוחביות על כלל האוכלוסייה לא תואמת את המדיניות של הממשלה הזאת".

רשימת 40 הערים האדומות. כולן ערביות.

רשימת 40 הערים האדומות. כולן ערביות. צילום: ללא