ההגבלות מתהדקות: מורים ללא תו ירוק לא יקבלו משכורת

לקראת החזרה ללימודים לבכירי משרד הבריאות נגמרה הסבלנות. במכתב שנשלח הבוקר לבתי הספר נכתב כי מורה שלא יתחסן ויסרב להציג בדיקה שלילית ישלח הביתה ולא יקבל דמי חל"ת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/21 11:21 יז בתשרי התשפב

ההגבלות מתהדקות: מורים ללא תו ירוק לא יקבלו משכורת
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

צעד דרמטי של משרד החינוך. במאבק הקשה במתנגדי החיסונים סובלת מערכת החינוך ממאות מורים שמסרבים להתחסן ולהיבדק נגד קורונה, המורים שמסכנים כיתות שלמות קמו הבוקר (ה') להגבלות חדשות עם החלטת משרד הבריאות שלא לשלם למורה שיסרב להתחסן או להבדק.

ההודעה על ההחלטה נשלחה לבתי הספר והתיכונים בבתי הספר ושם הבהירו בכירי המשרד: "מורה שלא יתחסן ויסרב להציג בדיקה שלילית בתוקף לא יכנס לבית הספר והיעדרותו תחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה". 

עוד ציינו במשרד החינוך כי, "אין להוציא עובד כזה לחופשה ללא תשלום, ויש לפעול בהתאם למתווה המפורט, שמטרתו לאפשר תקופת הסתגלות עם כניסתן של התקנות לתוקף, מתוך שאיפה להביא לתפקוד מיטבי של מערכת החינוך ולכך שכל עובדי ההוראה ישתלבו בעבודתם, תוך קיום הוראות התקנות".

לפי הערכות כיום ישנם עד כ-400 מורים שמסרבים להתחסן ולהיבדק אך במשרד החינוך לא לוקחים סיכונים. אתמול נערך דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, נציגי ההורים והמורים, בשאלת המשך שנת הלימודים. במהלך הדיון אמר בנט: אני רוצה מתווה חינוך בהיר שמובן לכל הורה, המטרה שלנו היא שכולם ישתפו פעולה, ואת זה ניתן להשיג בשני אופנים: הראשון הוא שכולם מבינים מה נדרש מהם, ושזה לא משוואות מתמטיות מסובכות אלא מתווה פשוט לביצוע ובהיר".

"הדבר השני הוא שהגזרה היא כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית - לא עשינו בזה כלום", הוסיף ראש הממשלה ואמר: "יש נטייה לחשוב שכל החוכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב, בהן בריטניה, גרמניה, ארה"ב. הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל ולהחליף אותם במסה של בדיקות אנטיגן".


(במשרד החינוך נערכים לחזרה מחופשת החגים).