איך תיראה החזרה ללימודים? כל התרחישים | בנט: "יהיו ימים מורכבים"

ימים ספורים לפני החזרה ללימודים ועדיין אין הכרעה בשאלה הקריטית: מה יהיה מתווה הלימודים בכיתות הנמוכות. שרת החינוך רוצה לבטל את הבידודים ולהמירם בבדיקות, במשרד הבריאות מסרבים ובנט מחפש פשרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/09/21 09:46 יז בתשרי התשפב

איך תיראה החזרה ללימודים? כל התרחישים | בנט: "יהיו ימים מורכבים"
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת החזרה ללימודים אתמול נערך דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, נציגי ההורים והמורים, בשאלת המשך שנת הלימודים. הבכירים לא הצליחו להגיע להכרעה בדיון, אבל אלו האפשרויות המסתמנות.

אחרי שהוחלט כי על מנת לחזור מחופשת החגים ילדי גן עד כיתה ו' יחויבו להציג בדיקה שלילית, השאלה הגדולה טרם נפתרה, מה יהיה מתווה החזרה ללימודים. כרגע אמור להתחיל במהלך חודש אוקטובר פיילוט של כיתה ירוקה שמעניק פטור מבידוד אך שרת החינוך מתנגדת לגישתם של משרד הבריאות וראש הממשלה ודורשת לבטל לאלטר את הבידודים בבתי הספר ולערוך בדיקות מדי יום לתלמידים שנחשפים למאומתים, ולא לחכות לפיילוט שיסתיים רק בעוד חודש.

במהלך הוויכוח בין נציגי משרד הבריאות לשרת החינוך בנט הציג למשתתפי הדיון פשרה שלפיה הפיילוט יימשך כשבועיים ולאחריו ידונו אם לפטור מבידודים ולהמירם בבדיקות, ראש הממשלה הדגיש כי לא יהיה ניתן לפטור מבידוד עם החזרה ללימודים וביקש סבלנות מנציגי משרד החינוך.

במהלך הדיון אמר בנט: אני רוצה מתווה חינוך בהיר שמובן לכל הורה, המטרה שלנו היא שכולם ישתפו פעולה, ואת זה ניתן להשיג בשני אופנים: הראשון הוא שכולם מבינים מה נדרש מהם, ושזה לא משוואות מתמטיות מסובכות אלא מתווה פשוט לביצוע ובהיר".

"הדבר השני הוא שהגזרה היא כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית - לא עשינו בזה כלום", הוסיף ראש הממשלה ואמר: "יש נטייה לחשוב שכל החוכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב, בהן בריטניה, גרמניה, ארה"ב. הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל ולהחליף אותם במסה של בדיקות אנטיגן".


(במשרד החינוך נערכים לחזרה מחופשת החגים).