לומדים עם הקורונה בנט בדיון על מערכת החינוך: "צריך למידה רציפה, אחרת גדל דור של זומבים"

ראש הממשלה ובכירים נוספים מקיימים דיון על החזרה ללימודים לאחר החגים, ועל פי המתווה החדש, בדיקות אנטיגן יחליפו בידודים של תלמידים. ההחלטה תתקבל בהמשך, לאחר פיילוט של שבועיים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/09/21 17:13 טז בתשרי התשפב

בנט בדיון על מערכת החינוך: "צריך למידה רציפה, אחרת גדל דור של זומבים"
בנט עם תלמידים בתחילת שנת הלימודים, צילום: by Flash90

11 ימי לימוד התקיימו בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים מאז תחילת שנת הלימודים, והביאו לעלייה בתחלואה ובידודים רבים של התלמידים בתקופת החגים. כל זה הביא לכך שראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (ד') דיון בעניין המשך הפעלת מערכת החינוך, בהשתתפות שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, נציגי ההורים והמורים, וגורמי מקצוע נוספים. 

ראש הממשלה הבהיר למשתתפים בדיון כי חובת הממשלה היא לאפשר למידה רציפה, "אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים". עוד הוסיף על גיבוש המתווה כי עליו להיות פשוט, על מנת שהציבור ידע לעמוד בו.

על פי דיווח של אתר וואלה, בנט הסביר כי ימי הלימודים הראשונים לאחר החגים יתקיימו במתווה הנוכחי, כדי ש"אם ילד מאומת כל הכיתה הולכת לבידוד", עוד הוסיף, "הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים, אבל פנינו להסדרה של האירוע. בשביל זה צריך פיילוט. לרוץ שבועיים ואז אקבל החלטה". על פי התוכנית אותה מבקש בנט לקדם, בדיקות יחליפו בידודים. כך שאם יתגלה ילד חולה, רק הוא יכנס לבידוד ושאר ילדי הכיתה יעברו בדיקות כל יום במשך שבוע. 

מוקדם יותר היום אישרה ועדת החוקה את הארכת תקנות התו הירוק עד ל-4.10. הוועדה, בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה את התקנות הכוללות גם את מתווה התפילות בכותל לחוה"מ סוכות ושמחת תורה ולפיו תותר תפוסה של עד 8000 איש ב-15 קפסולות ועטיית מסיכות. עוד אישרה הוועדה, את הסרת מקסיקו מרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה.

כזכור, בתחילת השבוע אישר קבינט הקורונה שעם החזרה ללימודים, התלמידים יידרשו להציג בדיקת אנטיגן שלילית בכניסה למוסד הלימודים. כבר בתחילת ספטמבר, עם החזרה לבתי הספר לאחר החופש הגדול, נערך מבצע הבדיקות המהירות, אך ביצוע הבדיקה והצגתה הוגדרה כבקשה מההורים. כעת השינוי הוא שילדי הגן מגיל 3 ועד כיתה ו' יהיו חייבים להציג את הבדיקה כדי להיכנס ללימודים.

כלומר, בקבינט עברו משלב ההמלצות לשלב החובה. בחזרה ללימודים אחרי חג סוכות יחויבו ילדי גן (החל מגיל שלוש) וכיתות א' עד ו' להציג בדיקת אנטיגן שלילית על מנת להיכנס לבית הספר.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן