בכנסת אישרו את הארכת התו הירוק, שמחה רוטמן: "קבינט הקורונה לא התכנס, הכל חפ לפ"

ועדת חוקה אישרה את הארכת התו הירוק עד ל-04.10. המשמעות: מתווה התפילות בכותל המערבי יתקיים גם בחול המועד. חבר הכנסת מהציונות הדתית: "אנחנו בעיצומו של גל כאשר בכל יום כ-30 איש מאבדים את חייהם - שערורייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/21 15:19 טז בתשרי התשפב

בכנסת אישרו את הארכת התו הירוק, שמחה רוטמן: "קבינט הקורונה לא התכנס, הכל חפ לפ"
ועדת חוקה, היום, צילום: דוברות הכנסת

תחלואת הקורונה ממשיכה לעלות, בבתי החולים מאושפזים 723 חולים במצב קשה ומאז אתמול מתו 15 בני אדם נוספים מהנגיף. למרות הנתונים הקשים, קבינט הקורונה לא התכנס כבר למעלה משבועיים - ולמרבה ההפתעה לא מתוכנן דיון נוסף בימים הקרובים. בגל"צ פרסמו הבוקר (ד') את הסיבה למצב המביש: ראש הממשלה נפתלי בנט לא מעוניין לקבל את המלצה של גורמי מקצוע להגבלת ההתקהלויות.

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (ד') לדיון שעסק בקורונה ואישרה את הארכת תקנות התו הירוק עד ל-4.10. הוועדה, בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה את התקנות הכוללות גם את מתווה התפילות בכותל לחוה"מ סוכות ושמחת תורה ולפיו תותר תפוסה של עד 8000 איש ב-15 קפסולות ועטיית מסיכות. עוד אישרה הוועדה, את הסרת מקסיקו מרשימת המדינות האדומות שהיציאה אליהן נאסרה.

במהלך הדיון התייחס חבר הכנסת שמחה רוטמן, לכך שוועדת השרים לענייני הקורונה לא התכנסה במשך למעלה משבועיים. "לא מתקיימים דיונים, אולי כי הם לא רוצים לקבל כל מיני המלצות, כך לפחות טוענים חלק משרי הממשלה. כאשר קבינט הקורונה לא מתכנס מעבירים מדי פעם איזושהי החלטה זריזה במשאל טלפוני אבל אין כינוס של הקבינט", אמר בזעם.

רוטמן הזכיר בדבריו את היעדרותם של שר החוץ לפיד ושר האוצר ליברמן מדיוני הקבינט. "תחילה דובר למה לפיד וליברמן משאירים את בנט בעצמו לנהל את הקבינט ולא באים, אז עכשיו כדי לפתור את הבעיה גם הוא לא בא. הדבר הזה לא רציני. זה לא רציני שאנחנו מתכנסים לדיון בתקנות תו ירוק שבאו בדחיפות, כאילו אף אחד לא ידע שסוכות, הכל חפ לפ. הקבינט צריך להתכנס, צריך לדון, לשבת מול נתוני התחלואה, לקבל את המלצות משרד הבריאות".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת גלעד קריב, השיב לטענותיו של רוטמן: "מדי יום מתקיימת הערכת מצב בראשותו של ראש הממשלה בהשתתפות גורמים בכירים, זה לא נועד להגיד שזה מייתר איזו התכנסות יותר פורמלית. אני יודע שגורמי ממשלה בראשותו של ראש הממשלה ובהשתתפות שרים מקיימים הערכות מצב". 

רוטמן: "אם אין צורך בקבינט קורונה אז תבטלו את המוסד הזה". 

קריב: "נבקש התייחסות".