קבינט הקורונה אישר: תו ירוק במערכת החינוך והגבלת מתפללים בכותל

הממשלה אישרה את הרחבת התו הירוק לעובדי המגזר הציבורי. המשמעות: עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע. גם מתווה הכותל אושר, ויכלול בין היתר, את הגבלת המתפללים ל-8,000 בני אדם בלבד

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/08/21 23:11 כב באלול התשפא

קבינט הקורונה אישר: תו ירוק במערכת החינוך והגבלת מתפללים בכותל
קפסולות ברחבת הכותל , צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

שרי קבינט הקורונה התכנסו אתמול (ב') כדי לאשר את מתווה החזרה ללימודים וכן גם להרחיב את התו הירוק שיכלול אף את עובדי המגזר הציבורי.

קבינט הקורונה אישר פה אחד את הרחבת מתווה "התו הירוק" כך שיחול גם על עובדי המגזר הציבורי, ובהם עובדי הוראה ואנשי צוות במסגרות החינוך המיועדות לגיל הרך. כלומר, עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.

כמו כן, אושרו קווי היסוד לפתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה, כפי שנקבע מוקדם יותר היום. הדיון התקיים בזום כיוון שראש הממשלה נפתלי בנט ויתר חברי המשלחת שטסו לפגישה הרשמית עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נמצאים בבידוד, ובמהלכו שרי הקבינט אף אישרו את מתווה הכותל שפורסם היום. 

מתווה התפילות בכותל המערבי:

• הגבלת משתתפים - עד 8,000 מתפללים.

• חלוקת המתפללים ברחבת הכותל ל-18 קפסולות.

• חובת עטיית מסכות בשטח פתוח, אכיפה תתבצע על ידי סדרנים.

• פסק הלכה המאפשר השתתפות בסליחות באמצעות צפייה במסך - באחריות הקרן למורשת הכותל.

• פעולות הסברה - המלצה להגעת מחוסנים ומחלימים בלבד, פרסום פסק ההלכה ומועדי הקרנת הסליחות, פרסום הגבלות הבטיחות במקום.

• ניתוב ההמון בכניסות לעיר העתיקה על ידי משטרת ישראל.

עוד במהלך הדיון בקבינט, אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי יש להגביל התקהלויות המוניות, שהן אלו שמסכנות את שנת הלימודים. "צריך לעשות הגבלה על התקהלויות המוניות במיוחד כשאנחנו לוקחים סיכון ופותחים שנת לימודים, אבל זה לא על סדר היום בקבינט הזה פשוט כי אין יכולת לתאם את זה עם משרדים אחרים - וגם אין רצון מצד משרד האוצר לפצות את הענפים שייפגעו מזה. בסוף דברים בחשיבות פחותה מזה כמו הופעות ענק מאיימים על פתיחת שנת הלימודים". 

אחרי הדיון בקבינט כתב שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "‏הצבעתי הערב בקבינט הקורונה (יחד עם השרה איילת שקד) נגד מגבלות על תפילות בכותל, בגלל שההחלטה הפרידה את מעמד הכותל ממעמד הר הבית. בסבבים הקודמים שני המקומות הוחרגו מהתקנות וזכו לטיפול מיוחד. אין שום היגיון ליישם מגבלות קורונה בכותל ולא להתייחס במקביל למה שקורה בהר הבית".

מוקדם יותר אתמול, בדיון שערך ראש ההמשלה נפתלי בנט יחד עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עוזר שר הביטחון להתגוננות וגורמי מקצוע נוספים נקבעו כללי היסוד עבור מערכת החינוך בצל הקורונה. 

  •  יערך שימוש נרחב בבדיקות קורונה מהירות.
  •  מתווה "התו הירוק" יוחל על עובדי מערכת החינוך, במקביל להחלתו על סקטורים נוספים במשק. עובדים לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע, שיבוצעו במתחמי הבדיקות המהירות הפרוסים ברחבי הארץ.
  • החל מיום רביעי, 01.09.2021,  כיתות ח-י"ב, שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70%, ילמדו באופן מקוון, בערים אדומות בלבד. עוד מצוין כי זריקה ראשונה זו כשלעצמה לא תעניק תעודת "תו ירוק" החלה בשאר המקומות והפעילויות.
  • יחד עם זאת, מחודש אוקטובר היקף ההתחסנות בכיתה יחשב על פי שתי זריקות חיסון, ולא אחת, כפי שיתקיים לכל אורך חודש ספטמבר. 
  • במהלך חודש ספטמבר, תלמידי הכיתות שילמדו באופן מקוון יעוּדדו להתחסן בבתי הספר כדי להעביר את הכיתה ללמידה פרונטלית.