כיצד תנהג רע"מ בסבב לחימה נוסף בעזה? וליד טאהא משיב בעברית ובערבית

יו"ר ועדת הפנים סיפק תשובה שונה לשאלה דומה. כשנשאל טאהא בערבית האם מפלגת רע"מ תתנגד לסבב לחימה נוסף בעזה, השיב: "אנחנו כערבים-פלשתינים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים" | בעברית השיב אחרת: "אנחנו רוצים שלום ושישראל תקדם נושאים של חיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/09/21 16:02 יג בתשרי התשפב

כיצד תנהג רע"מ בסבב לחימה נוסף בעזה? וליד טאהא משיב בעברית ובערבית
טאהא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחירתו של חבר הכנסת ממפלגת רע"מ, וליד טאהא, לתפקיד יו"ר ועדת הפנים, הובילה לסערה גדולה במערכת הפוליטית ממש בשבוע שעבר, ונראה כי טאהא לא מעוניין לרדת מסדר היום. היום (א') ואמש נשאל טאהא שאלה דומה, כיצד תנהג מפלגתו בראשות מנסור עבאס במצב של סבב לחימה נוסף מול ארגוני הטרור ברצועת עזה.

אמש, בריאיון ב"פגוש את העיתונות", השיב טאהא בשפה שתנעם לאוזן הישראלית: "אנחנו כמפלגה ערבית ובכלל לא אוהבים מלחמות וסולדים מזה. מבחינתי זה לא צריך להיות המבחן אלא המבחן הוא מה צריך לעשות כדי לאפשר חיים. נגיד שיהיה מבצע בעזה ונצא מהקואליציה - אז מה תגיע ממשלה אחרת שלא תילחם? אנחנו רוצים שלום ושישראל תקדם נושאים של חיים". 

אלא שהיום תשובתו היתה שונה. בראיון לרדיו "מכאן" בשפה הערבית, נשאל מה הוא חושב על דברי ראש הממשלה נפתלי בנט כי רע"מ לא תתנגד לכל פעולה בעזה, והשיב: "בנט יכול להגיד את מה שהוא רוצה ואנחנו נגיד את מה שאנחנו רוצים. אנחנו כערבים-פלשתינים לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים כלפי כל מלחמה גם נגד עזה וגם חוץ מעזה. אנחנו רוצים שבני עמנו הפלשתיני יחיו. אנחנו רוצים שעזה תהיה חופשית ותשוקם ושאנשיה יחיו בביטחון - מבלי שיהיו מאוימים במלחמות. זוהי עמדה נחרצת". 


(בן גביר מברך את ווליד טאהא)

לאחר מינויו בשבוע שעבר של טאהא לתפקיד יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת איתמר בן גביר קלקל את החגיגה שבמינוי, ואמר: "אני מתבייש ביום הזה ומצטער לקלקל את החגיגה, אבל מישהו צריך כאן להגיד לחברי הכנסת שהאדם הזה אמר על מחבלים שרצחו חיילים שלנו, את הילדים שלנו שהאסירים בבתי הכלא הם לוחמי חופש, אסירים אידאולוגים, אסירי מצפון".

בן גביר פנה לטאהא ואמר: "איך יכול להיות שמינו אותך ליו"ר ועדת הפנים, סירבת לגנות את החמאס, סירבת לגנות ארגון טרור, ביקרת משפחות מחבלים באום אל פאחם מליל הקלשונים. הזדהתה עם הטרור, אמרת שירושלים היא פלסטין ופרסמת תמיכה בסוריה. זו בדיחה על חשבוננו שאתה יו"ר ועדת הפנים, מקומך עם זכריה זביידי". בן גביר פנה לחברי הכנסת שצחקקו בוועדה, ואמר: "תתביישו לכם, חברי כנסת שמלקקים לטרור".