"אנחנו רוצים שלום" וליד טאהא: "בריחת האסירים מזכירה שיש כיבוש ואי אפשר להמשיך כך"

יו"ר ועדת הפנים החדש אומר כי הערבים אינם מכחישים שהם חלק מהעם הפלשתיני, "אך רוצים להיות אזרחים בישראל" | על תפקוד הממשלה אם תהיה לחימה בעזה, הוא אומר: " נגיד שיהיה מבצע בעזה ונצא מהקואליציה - אז מה תגיע ממשלה אחרת שלא תילחם?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/21 20:32 יב בתשרי התשפב

וליד טאהא: "בריחת האסירים מזכירה שיש כיבוש ואי אפשר להמשיך כך"
וליד טאהא. "יש כיבוש", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת הפנים הנכנס, חבר הכנסת וליד טאהא ממפלגת רע"מ התייחס הערב (ש') למספר נושאים הקשורים לסכסוך הישראלי-פלשתיני ולמצב הביטחוני, כמו גם למציאות בה ממשלת בנט תצטרך להתחיל בסבב לחימה נוסף כנגד ארגוני הטרור ברצועה. 

בריאיון ב"פגוש את העיתונות", התייחס טאהא גם למפלגתו: "עשינו צעד היסטורי ונכנסו לקואליציה, לפעמים הרגשות מעורבים". בהקשר העזתי הוא אמר: "צריך לאפשר חיים לתושבי עזה וגם לדאוג לביטחון מדינת ישראל. אנחנו מקדמים נושאים פנימיים אבל לא אדישים למה שקורה סביבנו".

המצוד אחר שני המחבלים שעדיין לא נתפסו מאז בריחתם מכלא גלבוע בערב ראש השנה נמשך כל העת. טאהא אמר הערב: "בריחת האסירים מזכירה שיש כיבוש ואי אפשר להמשיך עם המציאות הזאת. הערבים אינם מכחישים שהם חלק מהעם הפלשתיני, אך רוצים להיות אזרחים בישראל". 

ומה יקרה אם ממשלת בנט תכריז כי עליה לצאת לסבב לחימה נוסף ברצועת עזה? טאהא הציג גישה פרגמטית יותר מבעבר: "אנחנו כמפלגה ערבית ובכלל לא אוהבים מלחמות וסולדים מזה. מבחינתי זה לא צריך להיות המבחן אלא המבחן הוא מה צריך לעשות כדי לאפשר חיים. נגיד שיהיה מבצע בעזה ונצא מהקואליציה - אז מה תגיע ממשלה אחרת שלא תילחם? אנחנו רוצים שלום ושישראל תקדם נושאים של חיים".