אין חיסונים בלי הבנים: לאה גולדין דיברה ובכתה בדיון בכנסת

לאחר עתירת משפחות הלוחמים החטופים מצוק איתן, התקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון. אמו של הדר גולדין אמרה בדיון: "כשנחזיר אותם נחזיר את ההדר והאור לישראל ולעם ישראל". במהלך הדיון התקיימה מחאה מחוץ למשכן הכנסת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/01/21 14:36 יד בשבט התשפא

אין חיסונים בלי הבנים: לאה גולדין דיברה ובכתה בדיון בכנסת
ההפגנה מחוץ למשכן הכנסת, צילום: איציק אלרוב

לפני כשבועיים משפחת גולדין עתרה לבג"ץ נגד העברת אלפי חיסונים לארגון הטרור חמאס בעזה - ללא דרישה מיידית מצד הדרג המדיני להשבת הבנים. היום (ד') התכנסה ועדת חוץ וביטחון לדיון בנושא הלוחמים החטופים מצוק איתן, אורון שאול והדר גולדין. בדיון השתתפו משפחות החטופים, נציגי משרד הביטחון וצה"ל.

לאה גולדין, אמו של הדר, פרצה בבכי במהלך הדיון. "סרן הדר גולדין, קצין בסיירת גבעתי, מוחזק שש שנים וחצי בידי סינוואר החמאסניק בעזה", אמרה, "אני לא הייתי בצבא, אבל הייתי בתעשיה הביטחונית רוב חיי. צריך להחזיר את הדר ואת אורון כי הם יצאו להגן על מדינת ישראל. וזה לא במקרה שקראו להם הדר ואורון, כשנחזיר אותם נחזיר את ההדר והאור לישראל ולעם ישראל".

צור גולדין, אמר כי אחיו התאום הוא קורבן לעסק הביש הגדול במדינה: "ממשלת ישראל הוכיחה בשנים האחרונות שהמדיניות שלה היא לא לבצע מאמצים להשיב את הבנים הביתה. לא באמצעות חילופי שבויים או לחץ המחבלים בכלא, לא תמורת העסקה ועסקים ולא תמורת פרויקטים ולא תמורת פתרונות מדיניים. מדיניות השבת הבנים מאחור. אנחנו נמצאים שש שנים וחצי מאז צוק איתן. בשלב זה מאוד ברור לנו מה מראים לנו ולכם ומה מסתירים מאיתנו ומכם. לא דמיינתי שאחי התאום יהיה קורבן לעסק הביש הגדול במדינה שרק יחמיר אם תמשיכו לשתוק".

אופק שאול, אחיו של אורון שאול, אמר בדיון: "אחרי מלחמה מבצעים חילופי שבויים. זו לא מילה רעה להגיד חילופי שבויים. די להתייפייפות הזו. אורון יחזור רק דרך עסקת חילופי שבויים. כנ"ל לגבי הדר. דרך הומניטרית, חיסונים, זה לא מה שיחזיר אותם. שיובהר טוב לכולם. רק דרך עסקת חילופי שבויים. אתם חושבים שחמאס יוותר על האסירים שלו? אתם טועים. אורון והדר נחטפו כדי שהוא יקבל את האסירים שלו".

בזמן הדיון בכנסת, הפגינו חברי "מסדר הדר": "אין חיסונים בלי הבנים". חברי המסדר דרשו להביא את החיילים, אורון שאול והדר גולדין חזרה מעזה לקבר ישראל. צור גולדין, אמר בעת שהגיע להפגנה: "מי שמנהיג את המדינה היום הוא זה שהוציא אותם לשדה הקרב והשאיר אותם שם. אנחנו כאן כדי לתבוע מכם להפסיק לשתוק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן