אחרי המאבק נגד רפורמת הכשרות, הרבנים הראשיים נפגשו עם מתן כהנא

השר לשירותי דת נפגש עם הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, ועם רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר. "שיח משותף של תלמידי חכמים ומשרד הדתות הוא חשוב וקריטי על מנת להנגיש את שירותי הדת בישראל לאזרחים". בפגישה לא נכח הראשון לציון הרב יצחק יוסף

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/09/21 13:04 יא בתשרי התשפב

אחרי המאבק נגד רפורמת הכשרות, הרבנים הראשיים נפגשו עם מתן כהנא
כהנא והרבנים בפגישה, צילום: ללא קרדיט

על רקע התנגדות הרבנות הראשית למהפכת הכשרות שמבקש לחולל במשרדו השר לשירותי דת מתן כהנא, ולאחר שגם הרב הראשי האשכנזי, הרב דוד לאו, הצטרף להחלטת מועצת הרבנות הראשית, נפגש הבוקר (ו') השר לשירותי דת עם הרב דוד לאו ועם רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, אשר כיהן בעבר בתפקיד הראשון לציון. הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, לא נכח בפגישה. 

"נפגשתי הבוקר עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט"א ורבה הראשי של ירושלים הרב שלמה עמאר שליט"א", נכתב בהודעה מטעמו, "כדי לדון ולהתייעץ עמם בענייני דיומא ואתגרי השעה".

עוד פירט, "שיח משותף של תלמידי חכמים ומשרד הדתות הוא חשוב וקריטי על מנת להנגיש את שירותי הדת בישראל לאזרחים, תוך חיזוק מוסד הרבנות הראשית ושירותי הדת בישראל".

צילום: מתן כהנא עם הרב עמאר

כזכור, במכתב ששלח הרב לאו למקבילו הספרדי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הוא ציין את הקשיים העיקריים במתווה הכשרות החדש ומחזק את החלטת מועצת הרבנות בעניין. "מחזק את ידיכם ומבקש לקרוא בהקדם לכינוס מועצת הרבנות הראשית בעניין הכשרות והגיור", כתב, "ראיתי את החלטת מועצת הרבנות הראשית מהיום המביעה את מחאתה על מתווה הכשרות שאושר בממשלת ישראל, החלטה המצטרפת למכתבי לשר הדתות בשבוע שעבר. אכן תמהתי במכתבי על כך שהמתווה מתעלם מועדה שהוקמה לבחון את הנושא, שלא התייעצו עם נשיא המועצה האחראי על נושא הכשרות ועם מומחי הכשרות שבאגף הכשרות ברבנות הראשית, שעליהם מוטל עול הכשרות והם המכירים בקשיים ומנוסים במתן מענה לכשרות במטבחים הציבוריים". 

עוד הוסיף הרב לאו, שבעצמו כיהן כרב הראשי של מודיעין ושוהם, כי "מניסיון של עשרות שנים בתחום ברי כי אפשרות ה"תחרות" בין נותני כשרות חמורה היא ותפגע ברמת הכשרות, כאשר הציבור המסורתי ותיירים שיגיעו לארץ יהיו הנפגעים הראשונים, היות שהם סומכים על התעודה, מבלי לדעת להבחין בפרטי הכתוב בה. ציינתי במכתבי כי התלות הכלכלית של ההשגחה בתאגידי כשרות תהווה אף היא פגיעה ברמת הכשרות, או שתגרום ליוקר חריף, שהצרכנים הם שייפגעו ממנו".

אתמול פורסם כי השר כהנא הודיע לחברי הוועדה למינוי דיינים על לוח הזמנים עד לבחירת של דיינים חדשים. במכתב ששיגר כהנא אל חברי הוועדה נכתב כי ביום חמישי, ח' בחשוון, 14.10.2021 יהיה כינוס ראשון של הוועדה לטובת הקמת ועדות המשנה.

שר הדתות הודיע כי במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר יתקיימו ראיונות למועמדים בוועדות המשנה. וביום שלישי, ג' בכסלו, 7.12.2021 יהיה הכינוס השני של הוועדה לטובת מינוי דיינים חדשים.