לקראת ההצבעה בכנסת: אמילי עמרוסי ותנועת נאמני תורה תומכים ברפורמת הכשרות

מליאת הכנסת אמורה לאשר את חוק הכשרות בקריאה ראשונה | לקראת ההצעה, תנועת נאמני תורה ועבודה ואמילי עמרוסי מציגים: תחרות בכשרות - טובה יותר לכולנו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 18:30 כד באלול התשפא

לקראת ההצבעה בכנסת: אמילי עמרוסי ותנועת נאמני תורה תומכים ברפורמת הכשרות
אמילי עמרוסי, צילום: נאמני תורה ועבודה

מחר יובא חוק ההסדרים והתקציב לקריאה ראשונה בכנסת, בין שלל הרפורמות בחוק, תועלה להצבעה גם רפורמת הכשרות אותה מוביל שר הדתות מתן כהנא. הרפורמה שזכתה לביקורת רבה מצד החרדים וחלקים בציבור הדתי לאומי, מקבלת היום חיזוק מאשת התקשורת אמילי עמרוסי.


(סרטון התמיכה).

בסרטון חדש שמפרסמת היום תנועת נאמני תורה, מוצג המצב הנוהג כיום בשוק הכשרות, על "כל הכשלים שקיימים". "היום מקבלים עסקים תעודת כשרות רק מהרבנות שפועלת באזור שלהם. בכל אזור יש מונופול אחד שמעניק תעודות כשרות ויש מערך 150 מונופולים מקומיים כאלו, כשכל אחד פועל לפי סטנדרט הלכתי משלו, בלי רגולציה או מנגנוני פיקוח ארציים. לבעל העסק אין אופציה לבחור מי ייתן לו כשרות". אומרת עמרוסי בסרטון.

"אם עסק כלשהו רוצה לכתוב את המילה "כשר" על גבי שלט או בבית העסק, הוא חייב לשלם עבור השגחה של משגיח, שלא תמיד קיימת בפועל״, נאמר בסרטון. ״על אף שמשגיחים רבים עושים מלאכתם נאמנה, פעמים רבות השגחה אמיתית על הכשרות של בית העסק פשוט לא קיימת". מוסיפה עמרוסי.

 הסרטון מפרט גם את הבעיה הקיימת כיום, הנובעת מהעסקה ישירה של המשגיח על ידי בעל העסק עליו הוא אמור להשגיח. "הדרך לפתרון עוברת דרך התחרות בכשרות״, מסבירים בתנועת נאמני תורה ועבודה. "תחרות בין תאגידי כשרות שיוקמו, כאשר תאגיד שירצה לספק כשרות יוכל להציע רמות כשרות שונות, בפיקוח של הרבנות. בעל העסק יבחר את תאגיד הכשרות בהתאם להשקפת הלקוחות שלו. התאגידים יפעלו תחת רגולציה ארצית, שתבדוק שהם עומדים בכללים ההלכתיים עליהם הם מצהירים, המשגיחים יועסקו על ידי התאגיד בשכר הוגן ועבודתם תפוקח, ואנחנו הצרכנים נקבל מידע אמין ושקוף", מציינים בנאמני תורה ועבודה.