בצלאל סמוטריץ' נגד שילוב רפורמת הכשרות בחוק ההסדרים

יו"ר הציונות הדתית פנה למיקי לוי בבקשה לא לכלול את רפורמת הכשרות של השר כהנא בחוק ההסדרים, זאת כיוון שאין לו משמעות תקציבית ויש לאפשר לו דיון ממשי ומעמיק, "כדי להימנע ממחטפים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/08/21 17:56 יד באלול התשפא

בצלאל סמוטריץ' נגד שילוב רפורמת הכשרות בחוק ההסדרים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יושב ראש הכנסת מיקי לוי התראיין אמש לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 באשר לחוק ההסדרים, וטען כי הוא מכיל את הרפורמות שצפויות למשק הישראלי בשנים הקרובות. יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה היום (א') במכתב ליושב ראש הכנסת בבקשה להוציא את רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא מחוק ההסדרים. 

בהמשך לדבריו של יושב ראש הכנסת כי יעמוד על כי יעמוד על כך שבחוק ההסדרים לא יכללו רפורמות שאינן קשורות לתקציב כדי לוודא מניעת מחטפים וקיום תהליכי חקיקה ראויים בכנסת, מסביר יושב ראש הציונות הדתית כי בתזכיר החוק של רפורמת הכשרות נכתב כי אין השלכות תקציביות, ובשל כך ראוי להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, זאת על מנת לאפשר דיון ממשי ומעמיק.

צילום: דוברות

 
"שמחתי לשמוע כי אתה עומד על כך שבחוק ההסדרים לא יכללו רפורמות שאינן קשורות לתקציב.
 בהתאם לכך, אבקשך להתעקש על הוצאת הרפורמה בכשרות מחוק ההסדרים. בתזכיר החוק שפורסם להערות הציבור בשבוע שעבר צוין בעמוד 3 סעיפים ה' ו-ו' מפורשות כי לחוק אין השפעה על התקציב ועל תקני כוח האדם במשרדי הממשלה. בהתאם למדיניותך הראויה, אין שום הצדקה לכריכת הרפורמה בחוק ההסדרים באופן פוגע באפשרות לדיון ממשי ומעמיק בסוגית הרפורמה בכשרות".
 
עוד הוסיף סמוטריץ' כי "הסטטוס קוו בסוגיות דת ומדינה הוא מורכב ושנוי במחלוקת ושינויים בו חייבים להיעשות באחריות, עקב בצד אגודל, ובדיאלוג והסכמות. חוק ההסדרים הוא ההיפך הגמור מזה".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן