המפכ"ל שבתאי: "מהומות הציבור הערבי - אינתיפאדה"

הוועדה לביטחון פנים של הכנסת דנה בתוכנית המשטרה לשנים הקרובות והתייחסה גם למהומות בערים המעורבות. השר בר לב: מדובר באיום אמיתי | נחשפו פרטים חדשים על אירוע הבריחה מכלא גלבוע

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/09/21 13:14 ז בתשרי התשפב

המפכ"ל שבתאי: "מהומות הציבור הערבי - אינתיפאדה"
מהומות בלוד. ארכיון , צילום: פלאש 90

שבוע בדיוק חלף מאז אירוע הבריחה של 6 אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה, והיום (ב') נחשפים פרטים חדשים על המחדל אשר הוביל ליציאתם לחופשי של המחבלים, שמאז כבר נלכדו 4 מהם. מדיווח של לירן לוי בוואלה עולה כי עובד מתקן הכליאה אשר היה אמור לצפות במצלמות במרכז השליטה, צפה בטלוויזיה ולא ראה את התיעוד מהמסכים. 

הבריחה מכלא גלבוע

הבריחה מכלא גלבועצילום: דוברות שב"ס

עוד עולה כי המצלמות קלטו את האסירים הביטחוניים התעכבו במשך 20 דקות מלאות ליד היציאה מהמנהרה מחוץ לחומות הכלא ועד שהמשיכו במנוסה, אך איש לא הבחין בהם. העובד שצפה בטלוויזיה במקום במצלמות האבטחה גם לא הבחין בהתראה שהופעלה בעקבות נביחות הכלבים אשר נמצאים בשטח חצר בית הסוהר. 

בתוך כך, הוועדה לביטחון פנים של הכנסת התכנסה לצורך דיון בענייני המשרד, אך עקב האירוע הביטחוני החמור האחרון, הוועדה גם עסקה בבריחה ובתנאי הכליאה שאפשרו אותה. השר לביטחון פנים, עמר בר לב, אשר נכח בדיון יחד עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי התבטא במקום ואמר כי אירועי האלימות של הציבור הערבי בערים המעורבות במהלך מבצע שומר החומות לפני מספר חודשים הם "איום אמיתי על ביטחון הפנים של מדינת ישראל", עוד הוסיף כי מדובר ב"אירועים לאומניים שייעודם לפגוע בממלכתיות, ובעצם קיומה של מדינת ישראל".  

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי השתתף בדיון, ובעקבות צעקות שהופנו לעברו על ידי חבר הכנסת אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת תקף וטען כי המשטרה הצליחה להשתלט על אירועי האלימות בתוך ארבעה ימים, עוד כינה את המהומות, "אינתיפאדה". 

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90