המצוד נמשך הבריחה מכלא גלבוע | הוועדה לביטחון פנים תקיים דיון בכנסת

היום יתקיים דיון בוועדת ביטחון הפנים של הכנסת אליו תגיע גם נציבת שב"ס קטי פרי. לדברי יו"ר הוועדה מרב בן ארי, היא אינה צריכה להתפטר, אבל, "הסברתי לה שתתכונן לביקורת קשה" | כוחות הביטחון חקרו את בני משפחתם של שני הנמלטים הנוספים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/09/21 09:04 ז בתשרי התשפב

הבריחה מכלא גלבוע | הוועדה לביטחון פנים תקיים דיון בכנסת
המצוד נמשך, צילום: דוברות המשטרה

שבוע בדיוק חלף מאז בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה וארבעה כבר נלכדו והועברו למתקני הכליאה לאחר שהוארך מעצרם. אחרי המעצרים, ובזמן שהמצוד אחר השניים האחרים עדיין נמשך, נראה כי קולות הביקורת שבים ועולים על פני השטח ביתר שאת. 

הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת צפויה להתכנס הבוקר (ב') לצורך דיון בענייני המשרד לביטחון פנים. אך עקב האירוע הביטחוני החמור האחרון, הוועדה גם תעסוק בבריחה ובתנאי הכליאה שאפשרו אותה. לוועדה צפויים להגיע מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי וגם הממונה על המשרד השר עמר בר לב. 

בראיון שהעניקה הבוקר יו"ר הוועדה חברת הכנסת מיש עתיד מרב בן ארי לכאן חדשות, הסבירה כי הדיון כבר תוכנן לפני שבועיים, בלי קשר לאירוע הבריחה, אבל היא בהחלט מתכוונת לעסוק בו. "אני רוצה לקבל דיווח מהנציבה מה גרם לזה, ואיך זה קרה". עוד הוסיפה כי היא הסבירה לנציבת השב"ס פרי שעליה להתכונן. "הסברתי לה, תתכונני לביקורת קשה של חברי הכנסת. לגיטימי". לשאלה מדוע היא צריכה להכין אותה, השיבה בן ארי כי מדובר בפעם הראשונה של הנציבה בכנסת, עוד הוסיפה, "נראה לי שהיא יודעת לאן היא הולכת". 

צילום: Miriam Alster/Flash90

"אנחנו ננהל בתקופה הקרובה מעקב אחרי בתי הכלא הפלילייים, זה התפקיד שלנו. אני רוצה לדעת איך הגענו למצב שבו אסירים ביטחוניים הצליחו לנהל אירוע בריחה". לדבריה, הנציבה לא צריכה להתפטר לאחר אירוע הבריחה, "אני לא מאמינה בעריפת ראשים, מציעה לחכות למסקנות של ועדת הבדיקה, וכך נעשה". 

בתוך כך, המצוד אחר שני המחבלים האחרים שנמלטו וטרם נתפסו, איהם כממג'י ומונאדל אינפיעאת, נמשך ביתר שאת. על פי מקורות פלשתיניים, כוחות הביטחון עצרו הלילה שניים מבני משפחתו של כממג'י , את אחיו ובן דודו. כמו כן, פשטו הכוחות על ביתו של האסיר מונאדל אינפיעאת בכפר יעבד וחקרו את בני משפחתו. 

כזכור, בשבוע שעבר הודיע השר לביטחון פנים כי תוקם ועדת בדיקה ממשלתית לחקירת האירוע. הוועדה, אשר תוקם בראשות שופט בדימוס, תבחן את הכשלים שאפשרו את אירוע הימלטות האסירים הביטחוניים מכלא "גלבוע" בליל יום שני, ערב ראש השנה. ההחלטה על הקמת הוועדה התקבלה לאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט. 

בר-לב מסר: "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

(החיפושים אחר האסירים)