לאחר הבריחה מכלא גלבוע, אסיר ביטחוני ניסה להבריח זרע בבקבוקון

לקראת שחרורו מכלא עופר, אסיר המשתייך לחמאס ניסה להבריח בקבוקון זרע עבור אסיר של החזית העממית המרצה 20 שנות מאסר בגין ניסיון רצח. הבקבוקון נתפס

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 16:02 ג בתשרי התשפב

לאחר הבריחה מכלא גלבוע, אסיר ביטחוני ניסה להבריח זרע בבקבוקון
צילום: shutterstock

שלושה ימים לאחר הבריחה הגדולה מכלא גלבוע, אשר במהלכה נמלטו ששה אסירים ביטחוניים וביניהם גם זכריה זביידי, מתגלה היום מקרה נוסף של הברחה, והפעם בכלא עופר. 

על פי דיווח של לירן לוי מוואלה, לקראת שחרורו של האסיר דאר אבו משעל מארגון חמאס, אשר שהה במעצר מנהלי באגף 22, נערך עליו חיפוש, ובמהלכו נתפס בקבוקון המכיל זרע. על פי ממצאי התחקיר עולה כי משעל הבריח זרע עבור אסיר ביטחוני בשם ג'מיל יוסף, מהאגף של החזית העממית, המרצה עונש של 20 שנות מאסר בגין ניסיון לרצח. 

כזכור, בשנת 2006 הורשע בבית דין משמעתי של השב"ס רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר בניסיון הברחת זרע לאשתו לריסה טרימבובלר. לאחר שהשניים קיבלו אישור להביא ילד באמצעות הפרייה מלאכותית, הסוהרים תפסו שקית ובה זרעו של עמיר במהלך ביקור של לריסה. עמיר נענש בקנס של 100 שקלים, שלילת ביקורים למשך 30 יום ושלילת שיחות טלפון למשך שבועיים. 

 

 מוקדם יותר היום, ערך השר לביטחון פנים עמר בר לב סיור בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר קטי פרי, בבית הסוהר ״קציעות״ בו התפרעו אתמול אסירים ביטחוניים והוצתו שישה תאים. במהלך הסיור פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת ״מצדה״ שהתעמתו עם הפורעים וביקר באגף בו נשרפו התאים.

"אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כישלון", קבע בר-לב. "נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם  לכישלון זה, ברמה המקומית של בית הכלא ומה הן ההשלכות  בכלל שרות בתי הסוהר. נבדוק נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".