עופר כסיף: לא יודע אם הייתי מסגיר את המחבלים מכלא גלבוע

חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת התראיין באשר לאירוע הבריחה וטען כי אם האסירים הביטחוניים טרוריסטים, אז כך גם ניתן לומר על לוחמי המחתרות. "הקונטקסט הגדול הוא טרור הכיבוש, שאותו צריך לגנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/21 09:39 ז בתשרי התשפב

עופר כסיף: לא יודע אם הייתי מסגיר את המחבלים מכלא גלבוע
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בערב ראש השנה ולכידתם של ארבעה מהם הציף אל פני השטח קולות של נבחרי ציבור. יומיים לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה התראיין וטען כי חלומו הוא שכל האסירים ישתחררו ויוכלו להיות במדינה הפלשתינית שתוקם לצד ישראל, גם חברו לסיעה עופר כסיף טען דברים דומים. 

בראיון שהעניק הבוקר (ב') לכאן חדשות  אמר חבר הכנסת של הרשימה המשותפת עופר כסיף כי במידה ויראה את שני האסירים הביטחוניים הנמלטים, הוא לא יודע אם יסגיר אותם למשטרה. עוד הוסיף שאם על פי ההגדרה, טרוריסטים הם כל מי שפוגעים בחפים מפשע למטרות פוליטיות אז כך גם יצחק שמיר, בני בגין, לוחמי המחתרות, שגם הם טרוריסטיים. 

"אני כידוע ישבתי בכלא ארבע פעמים כי סירבתי לשרת בשטחים", הוא סיפר, "החוק, הוא לא ערך עליון". באשר לאסירים הביטחוניים שמרצים עונשי מאסר בגין פגיעה ורצח בישראלים, טען כסיף כי הם צריכים משפט הוגן.  "אין משפט הוגן לאסירים הפלשתיניים, ברובם המכריע יש להם משפט צבאי שמי ששולט בו זה השב"כ ואין בו הליך הוגן".  לדבריו, "אין עזות מצח גדולה יותר מהשפה של המדכא למדוכא איך להתנגד לדיכוי". 

בהתייחסו לאירוע ניסיון הדקירה בצומת גוש עציון מוקדם יותר הבוקר, שבו נפגע המחבל, אמר כסיף כי הוא וחבריו בעד מאבק עממי ולא אלים. "אני רוצה להית מאוד חד משמעי, אנחנו נגד אלימות", יחד עם זאת, מבחינתו, "לא ניתן להגיד שזו פעולת טרור ולכן זו לא פעולה מגונה. אני לא יכול לגנות כאשר מישהו מתנגד לכוח כובש, זה דבר שקיים בכל מקום. הקונטקסט הגדול הוא טרור הכיבוש, שאותו צריך לגנות". 

לסיכום אמר כי כל פעולה שהפלשתינים עושים ישראל מגדירה כטרור, גם אם זה הליך דיפלומטי באו"ם ולכן הפלשתיניים לעולם לא ישבו בשקט, "זה לא יקום ולא יהיה. בדיוק כמו שלא היה בזמן השלטון הבריטי בארץ".