איימן עודה חולם: "שכל האסירים יהיו חופשיים"

חבר הכנסת ויו"ר הרשימה המשותפת התראיין לאחר לכידת ארבעת המחבלים וטען כי האסירים לא צריכים להיות בבית הכלא, אלא מקומם הוא במדינה הפלשתינית שתוקם לצד ישראל | החיפושים אחר שני האסירים הנוספים נמשכים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/09/21 20:35 ה בתשרי התשפב

איימן עודה חולם: "שכל האסירים יהיו חופשיים"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תפיסתם של ארבעה מתוך ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו בערב ראש השנה הביאה לתגובות וברכות רבות לכוחות הביטחון שפעלו בימים האחרונים ללא הרף. יחד עם זאת, הבריחה גם חשפה את חלומו של חבר הכנסת ויו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, אשר מבחינתו, אם אסירים ברחו מבתי כלא, יש לסגור את בתי הכלא דווקא. 

בראיון שהעניק הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, התבטא חבר הכנסת עודה לאחר שפרסם פוסט ובו נכתב כי אם 6 אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא – מיליוני פלסטינים יצליחו לעצור את הכיבוש.

"יש לי חלום שכולם ישוחררו, שתוקם מדינה פלסטינית לצד ישראל. אני, החלום שלי הוא שלא יהיו בתי סוהר, שלא יהיה כיבוש". עוד המשיך ואמר: "אנשים ברחו מבית הכלא - צריך לסגור את כל בתי הכלא. כל האסירים האלה צריכים להיות במדינה הפלסטינית שתקום ליד ישראל. הכיבוש הוא שורש כל הרע. יש רק כיבוש אחרון בכל העולם – מה שישראל עושה לעם הפלסטיני".

יו"ר הרשימה המשותפת אף מתח ביקורת בדבריו על פעילות המשטרה הרבה בצפון בימים האחרונים. פעילות שלטענתו התחילה רק עקב החיפושים אחר האסירים הביטחוניים, ולא נראתה כמותה בהתמודדות עם הפשע בחברה הערבית. "כל מי שרואה את המשטרה בימים האחרונים שואל את המשטרה - איפה הייתם"?, טען, עוד הוסיף, "כל מנגנון הכיבוש, כולל בתי הסוהר, לא לגיטימי לחלוטין".

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, מסר הערב בהודעה לתקשורת כי המשימה עדיין לא הסתיימה. על פי הערכת כוחות הביטחון, מחבל אחד נמצא באזור העמקים והשני נמלט לאזור ג'נין. בשעות אלו החיפושים מתמקדים באזור העמקים ומעת לעת נסגרים כבישים בכדי לנסות ולצמצמם את מרחב התנועה של הנמלטים עד לתפיסתם. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן