מהומות ושריפות בבתי הסוהר | צפו בשחזור הבריחה

לצד המצוד אחרי האסירים, בשב"ס ערכו שינוי בתאי האסרים הביטחוניים שהביא לגל של הצתות ומהומות "אש תוצת בכל אגף שבו ינסה שב"ס להכניס אסירים חדשים" | בנט ביצע הערכת מצב: "ערוכים לכל תרחיש"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/09/21 20:36 ב בתשרי התשפב

מהומות ושריפות בבתי הסוהר | צפו בשחזור הבריחה
בית כלא גלבוע, צילום: פלאש 90

בזמן שכוחות צבא ומשטרה עורכים מצוד אחרי האסירים שנמלטו, בבתי הסוהר מחבלי הג'יהאד האיסלאמי מתפרעים ומציתים אש. במהלך החג הציתו אסירי הג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות 7 תאים מתוך 12, זאת בתגובה להפרדות תאים שמבצעים בשב"ס. גם בכלא רמון הציתו המחבלים הכלואים אש בשני תאים באגפים שונים. הושגה שליטה על האש וכל האסירים פונו.

המצוד נמשך אחרי האסירים במהלך כל החג אך טרם נרשמה התקדמות משמעותית. כוחות צה"ל עצרו לחקירה מספר בני משפחה של האסירים שחשודים בסיוע לבריחה. בארגון הטרור חמאס ממשיכים לגבות את הבורחים ואת המתפרעים ושגרו מסר מאיים לישראל "מזהירים את הכיבוש מפני המשך אמצעי הנקמה כלפי האסירים, לא נשתוק לנוכח הפשעים נגדם", אמרו בחמאס והוסיפו, "לא נפקיר את האסירים או את חובתנו הלאומית כלפי זכויותיהם הצודקות ובראשן זכותם לחופש, הכיבוש נושא באחריות המלאה לכל הפשעים וההפרות האלו נגדם. לא נשאיר את האסירים שלנו לבד בקרב שלהם, הכאב שלהם - הכאב שלנו.


(שחזור בריחת האסירים).

ראש הממשלה בנט קיים הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, נציבת השב"ס ובכירים נוספים. בנט עודכן במאמצי האיתור של המחבלים וכן בפרעות בבתי הסוהר. בנט אמר כי לאירועים יש פוטנציאל השפעה על מספר גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון. הוא הוסיף כי ישראל ערוכה לכל תרחיש.

דובר צה"ל מסר הערב כי נמשך המצוד אחר האסירים הבטחוניים שברחו מכלא "גלבוע". והוחלט להאריך את הסגר הכללי על אזור יהודה ושומרון עד ליום ש', 11 בספטמבר בחצות בכפוף להערכת המצב.

מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון יפתחו כמתוכנן. כמו כן, יתאפשר מעבר פועלים אשר עובדים באזור יהודה ושומרון וכן במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בסיומן של הערכות מצב שבוצעו בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי, במהלך החג הוחלט על תגבור כוחות צה"ל ביהודה ושומרון בגדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס כחלק מהמאמץ ללכידת האסירים וסיכול אירועי טרור במרחב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן