"כיבוש בלבוש" למה רתח ינון מגל על יריב אופנהיימר? "מה יהיה איתך. אלוקים צבקות"

המתיחות באזור גבול הדרום עלו לכותרות בימים האחרונים עם ירי רקטי לעבר ישובי הגבול והעיר שדרות. המציאות הגיעה לתכנית ששידרו השניים והטונים עלו | ינון: "חמאס מחובר למציאות, הוא רוצה להשמיד אותנו". יריב: "האנשים בעזה מבחינתם לחיות או למות זה אותו הדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/21 13:16 טו באלול התשפא

למה רתח ינון מגל על יריב אופנהיימר? "מה יהיה איתך. אלוקים צבקות"
ינון ויריב, צילום: צילום מסך 103FM

גבול הדרום חזר בימים אלה לכותרות הראשיות לאחר שארגון הטרור חמאס שיגר רקטות לכיוון יישובי הדרום ולעיר שדרות לאחר שקט יחסי של שלושה חודשים מאז מבצע שומר החומות. כמו כן, בשבת נפצע לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי לאחר ירי של מחבל. הבוקר (ב') ינון מגל ויריב אופנהיימר התעמתו בתכנית הבוקר של 103FM על נושא חמאס והאם תתכן אפשרות של הסדרה מולו.

מגל פתח את דבריו כשציטט את פרשנה הצבאי של "חברת החדשות: "אתמול ניר דבורי אמר בחדשות 12 מטעם גורמים צבאיים שסינוואר וחמאס מאבדים קשר עם המציאות, שמעתי את זה ואמרתי 'וואו, זה פשוט מדאיג'. האנשים האלה מדאיגים אותי. אם הם חושבים שזה שסינוואר וחמאס מנותקים מהמציאות הם לא מבינים איפה הם חיים - אנחנו מנותקים מהמציאות, אנחנו מנותקים. חמאס מנותק? הוא לגמרי מחובר למציאות - הוא יודע מה הוא רוצה, הוא רוצה להשמיד אותנו. חמאס עושה לנו בית ספר". 

"אתה יודע מה הייתה הכותרת הראשית של 'הארץ' בשישי? 'המגעים בין ישראל למצרים עשויים לבשר על התקדמות להסדרה'. הם מדברים על הסדרה, אחרי שהם מקבלים תדרוכים מהצבא, הם אומרים שסינוואר מנותק מהמציאות. זה מדאיג אותי". 

אופנהיימר הגיב: "ניר דבורי בדרך כלל לא מדבר את דעתו, אלא את מה שמדברים בצבא. אם זה מה שאומרים שם אז זה מדאיג גם אותי. כי אני לא חושב שהם מנותקים מהמציאות, אני חושב שאנחנו מנותקים מהמציאות. המציאות בעזה היא כזו שאי אפשר לחיות שם, האנשים שם מבחינתם לחיות או למות זה אותו הדבר. אנשים נמצאים שם בחרפת רעב, אנשים באבטלה מטורפת, חוסר עתיד, חוסר יכולת להתקיים בצורה נורמלית וסבירה. אנחנו כל פעם שואלים את עצמנו 'למה הם יורים עלינו, למה הם זורקים בלונים, למה הם רצים לגדר?' אנחנו כל פעם מופתעים", המשיך בתמיהה אופנהיימר.

תוצאות אחת ההפצצות בעזה

תוצאות אחת ההפצצות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ינון: "מה יהיה איתך? אלוקים צבקות". 

יריב: "אני אגיד לך ינון, בשביל לפתור בעיה צריך להבין אותה. לא להגיד 'הם רוצים לחסל את כל מדינת ישראל'. עובדה שכאשר ישראל הלכה לכיוון הסדרה - אז גם היה שקט".

ינון: "ישראל לא הלכה להסדרה, ישראל יצאה מרצועת עזה, הוציאה את המתים שלה מעזה. על מה אתה מדבר? למה אנחנו צריכים להכיל את הירי מהדרום, מהצפון, התקיפות של הספינה במפרץ ולהכיל את הירי על הלוחם ולהכיל את הפרעות בערים המעורבות בעכו ובלוד, ולהכיל התעללות בחרדים בשער שכם בירושלים, ולהכיל את השריפה ביערות ולהכיל את הבנייה הלא חוקית בשטחי C ובנגב ובגליל. מה עוד אתה רוצה שנכיל?".

פרעות ברמלה

פרעות ברמלה צילום: Yossi Aloni/Flash90

 "אתה לא מבין כשהם רואים את הטאליבן מבריח את האמריקאים, הם מקבלים כוח? הם מקבלים כוח מזה שהמערב בורח, שאין לו אחיזה בשטח, אתה לא מבין שהם רוצים לחסל ולשרוף אותך? לגרש אותך? לעשות לך פרעות קישינב כמו שעשו בחברון ב-1929 בלי שום כיבוש בלי שום בלבוש?".

יריב: "אתה חי בסרט, יודע למה? כי אתה חי בבועה, כי אתה לא פוגש את האנשים האלה, אתה לא פגשת פלשתיני מימיך, אתה לא פוגש ערבים ישראליים ומהדהד לעצמך את המסרים האלה?". 

ינון: "תגיד לי בלוד ובעכו לא פגשו ישראלים?".

יריב: "אז בוא איתי עכשיו באוטו ללוד ולעכו ותראה איך אתה תתקבל שם, ותראה איך יתנהגו אלייך ואיזה שותפות ואיזה דו קיום יש שם, למרות שהחברים שלך מהגרעינים התורניים עושים הכל כדי לקלקל את זה".

מהומות בלוד. ארכיון

מהומות בלוד. ארכיון צילום: פלאש 90

ינון: "אתה חי בסרט. לא היו שם לינצ'ים?"

יריב: "זה הרוב? זה כולם?"

ינון: "אלפים התפרעו פה. רצחו יהודים. על מה אתה מדבר?"

יריב: "ראיתי גם אלפי יהודים תוקפים ערבים"

ינון: "אתה פשוט הזוי. מה אני אגיד לך".