עלייה במספר החולים הקשים: 18 נפטרו במהלך השבת

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות, וביממה האחרונה נרשמו כמעט 2,000 חולים חדשים. מנכ"ל משרד הבריאות מגיב לטענה של פייזר כי ישראל משמשת מעבדה עולמית ואומר: אין לאף חברה בלעדיות על חיסון האזרחים בארץ

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/09/21 22:38 ה בתשרי התשפב

עלייה במספר החולים הקשים: 18 נפטרו במהלך השבת
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חגי תשרי ותחילת שנת הלימודים לא מבשרים טובות באשר לקצב התפשטות נגיף הקורונה בישראל. משרד הבריאות מעדכן הערב (שבת) כי 9,725 מאומתים חדשים התגלו ביממה האחרונה, מתוך 150,445 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בנוסף, נרשמה עלייה בקרב החולים הקשים, כאשר מספרם עומד כעת על 696 בני אדם, מתוכם 186 מונשמים. מתחילת המגיפה נפטרו בישראל 
7,337 איש ואישה, כאשר 18 מהם נפטרו במהלך היממה האחרונה.  

6,036,079 איש כבר התחסנו במנה הראשונה, 5,538,131 איש התחסנו במנה השנייה ו-2,810,525 בני אדם כבר קיבלו את המנה השלישית.

בהקלטה שנחשפה אמש (שישי) באולפן חדשות 12, נשמע ד"ר פיליפ דורמיצר, סגן נשיא והמדען ראשי בפייזר, טוען כי ישראל משמשת כמעבדה עולמית, אשר באמצעות הנתונים שמתקבלים בה, ענקית התרופות מסיקה את צעדיה באשר לחיסון נגד קורונה.

"בשלב מוקדם של המגפה יצרנו קשר עם משרד הבריאות הישראלי, שמשתמש בחיסוני פייזר באופן בלעדי ומבצע מעקב צמוד", אמר ד"ר דורמיצר, "כך שיש לנו סוג של מעבדה שבה אנחנו רואים בשלב מוקדם את האפקט יורד בחלק גדול מהאוכלוסייה. למעשה אנחנו כמעט יכולים להסתכל קדימה: מה שאנחנו רואים שקורה בישראל, קורה שוב בארצות הברית מספר חודשים אחר כך". 

על כך אמר בתגובה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, גם באולפן חדשות 12 כי אין לאף חברת תרופות בלעדיות על חיסון אזרחי ישראל ובימים אלו מתבצעים גם חיסונים של חברת מודרנה בארץ. עוד הוסיף מי שהיה פרוייקטור הקורונה כי מוקדם מדי לומר שהגל הרביעי של התחלואה שפקד אותנו לאחרונה אכן הסתיים. "צריכים לראות את השפעת הלימודים והחגים. מקווה שהתחלואה תרד והחיסונים ישפיעו ואז נוכל להגיד שיצאנו מהגל הזה".