עכשיו זה רשמי: ה-FDA אישר את החיסון של פייזר

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע היום כי החיסון נגד קורונה של חברת פייזר מאושר באופן מלא לשימוש. יחד עם זאת, האישור לא מתייחס למנת הבוסטר לבני הארבעים והחיסון לילדים מתחת לגיל 16 עדיין בגדר אישור חירום

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/08/21 17:18 טו באלול התשפא

עכשיו זה רשמי: ה-FDA אישר את החיסון של פייזר
חיסוני פייזר, צילום: shutterstock

לאחר שחלפו כמעט שמונה חודשים מאז תחילת מבצע החיסונים בישראל, עכשיו זה רשמי. מנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, העניק היום (ב') אישור מלא לחיסון הקורונה של ענקית התרופות האמריקנית פייזר, זאת לאחר שעד כה ניתן החיסון קיבל אישור חירום בלבד.

גורמי המקצוע בארצות הברית אישרו את החיסון של פייזר, לאחר שפורסם על כך כבר במהלך סוף השבוע. האישור מגיע בעיצומו של גל קורונה נוסף, כאשר זן הדלתא מכה במדינות רבות בעולם שכבר הצליחו להתאושש באופן חלקי מהגבלות הקורונה. יש המקווים כי האישור הנוכחי יסייע בעידוד התחסנות של אזרחים רבים בארץ ובעולם שעדיין מסרבים להתחסן. 

החיסון של חברת פייזר קיבל את אישור החירום של מנהל המזון האמריקאי עוד בסוף השנה שעברה, ומאז חולקו מאות מיליוני מנות ברחבי העולם. "הציבור יכול להיות בטוח שהחיסון הזה עומד בסטנדרטים הגבוהים של בטיחות, יעילות ואיכות ייצור - שה-FDA דורש עבור מוצר מאושר", מסרה אז הנציבה בפועל של מנהל המזון והתרופות האמריקני, ג'נט וודקוק. "אבן הדרך שהגענו אליה היום מקרבת אותנו צעד אחד נוסף אל עבר שינוי המסלול של המגפה הזו בארה"ב".

 

מנכ"ל פייזר אלברט בורא בירך אחר הצהריים על ההחלטה. בהודעה שפרסם הוא מסר כי הוא מקווה שהאישור "יעזור להגביר את האמון בחיסון שלנו, כיוון שהחיסונים נותרו הכלי הטוב ביותר לסייע בהגנה על חיי אדם".

ההחלטה של ה-FDA להעניק לחיסון של פייזר אישור קבע מתייחסת למתן החיסון לבני 16 ומעלה. בשלב זה, החיסון המוענק לבני 16-12 נותר בדרגת אישור חירום בלבד. כמו כן,האישור אינו מתייחס לחלוקת מנת הבוסטר, מנת החיסון השלישית שמקבלים בימים אלו כל האוכלוסייה מעל גיל 40.

משרד הבריאות מעדכן כי ישנם 670 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 108 מונשמים.
כמו כן, מפת ההתחסנות מראה כי בישראל: 1,482,503 מתחסנים מנה שלישית. 5,445,567 מתחסנים מנה שנייה. 5,900,077 מתחסנים מנה ראשונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן