רק לאחר החיסון השלישי: משרד הבריאות פרסם את המידע שהעביר לפייזר

משרד הבריאות נענה לבקשת התנועה לחופש המידע ופרסם לציבור את המידע שהעביר לחברת פייזר במסגרת הסכם החיסונים. אולם, חלק מהמידע צונזר כיון שהוא עלול להביא לפגיעה באינטרסים המסחריים של ענקית התרופות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 18:27 ג בתשרי התשפב

רק לאחר החיסון השלישי: משרד הבריאות פרסם את המידע שהעביר לפייזר
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חודשים מספר לאחר תחילת מבצע החיסונים נגד קורונה במדינת ישראל, אשר התבסס בעיקר על תוצאת החברה האמריקנית פייזר, מפרסם היום (ה') משרד הבריאות חלק מהמידע שהעביר לענקית התרופות במסגרת ההסכם ביניהם. 

על פי בקשה של התנועה לחופש המידע, ולאחר עתירה שהוגשה בנושא לבית המשפט, העביר משרד הבריאות לתנועה קובץ המכיל בתוכו נתוני אקסל ומסמכים נוספים אשר הועברו לחברת התרופות. יחד עם זאת, "לצורך חשיפת המידע לציבור, הקבצים עברו בדיקה ובוצעו שינויים לצורך התאמת מידע אשר חשיפתו עלולה לפגוע בפרטיות המטופלים. יובהר כי אותם ערכים אשר הותאמו מסומנים בקבצים ומעבר לכך לא נעשה כל שינוי אחר בקבצים".

במשרד הבריאות הבהירו כי הם נמנעים מלחלוק עם הציבור נושאים מסוימים שהועברו לפייזר, במקרים בהם חשיפת המידע עלולה להביא לפגיעה באינטרסים המסחריים של החברה או לפגיעה ביכולת של משרד הבריאות לבצע את תפקידו. 

עוד הבהירו כי "קיים מסמך נוסף שהועבר לפייזר אשר בדיקתו טרם הושלמה, והוא יועבר אליכם לאחר השלמת הבדיקה. בנוסף מצורף קובץ המכיל הסברים והבהרות ביחס למידע הכלול בקבצים אשר הועברו לחברת פייזר. קובץ זה לא הועבר לחברת פייזר והוכן לצורך מענה זה".

"משרד הבריאות ממשיך לנהל מו"מ מול חברות וגורמים שונים לרכישת חיסונים נגד נגיף הקורונה, מתוך מטרה לבצע רכישה מגוונת של חיסונים מטכנולוגיות שונות ולהבטיח זמינות עתידית של חיסונים עבור כלל האוכלוסייה", נכתב, "בימים אלה נבחנת האפשרות לחשיפת מידע מתוך ההסכמים, מידע שעד כה היה חסוי".

לפני מספר שבועות העניק מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישור מלא לחיסון הקורונה של פייזר, זאת לאחר שעד כה ניתן החיסון קיבל אישור חירום בלבד.

גורמי המקצוע בארצות הברית אישרו את החיסון של פייזר, לאחר שפורסם על כך כבר במהלך סוף השבוע. האישור מגיע בעיצומו של גל קורונה נוסף, כאשר זן הדלתא מכה במדינות רבות בעולם שכבר הצליחו להתאושש באופן חלקי מהגבלות הקורונה. יש המקווים כי האישור הנוכחי יסייע בעידוד התחסנות של אזרחים רבים בארץ ובעולם שעדיין מסרבים להתחסן.