בהתאם לתחזיות: אזלו מחוללי החמצן של יד שרה

לאחר שהזהירה בערב החג כי המלאי עומד להיגמר, מדווחת היום העמותה כי אזלו מחוללי החמצן אשר מאפשרים ניידות למי שזקוק להעשרת חמצן. למרות הירידה במקדם ההדבקה, מספר החולים הזקוקים לסיוע נשימתי בבתים שב ועולה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/09/21 16:22 ג בתשרי התשפב

בהתאם לתחזיות: אזלו מחוללי החמצן של יד שרה
מחולל חמצן, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

לאחר האזהרה שיצאה בתחילת השבוע, עמותת יד שרה מעדכנת היום (ה') כי אזל המלאי של מחוללי החמצן הניידים ומערך החמצן של ישראל מתקרב לאי ספיקה. העמותה מדווחת כי בערב ראש השנה הושאלו המחוללים הניידים האחרונים, שמאפשרים ניידות למי שזקוק להעשרת חמצן. 

בבתי החולים מספר המתאשפזים במצב קשה יורד בהדרגתיות בשבוע האחרון ועומד על 680 בני אדם, ולראשונה מזה חודשים ארוכים מקדם ההדבקה עומד על פחות מ-1, ביד שרה הביקושים למחוללי החמצן רק עולים. כעת, נותרו כמה עשרות מחוללי חמצן גדולים לשימוש ביתי, אולם גם המלאי הזה עומד להיגמר. 

כזכור, בתחילת השבוע ובערב ראש השנה הזהיר מנכ"ל העמותה בדבר המלאי שהולך ואוזל.  "גם במהלך השבת וסוף השבוע המשיכו המתנדבים לסייע ולהשאיל ציוד נשימתי, בזכות מחוללים שחזרו מאנשים שהחלימו והוכשרו לשימוש חוזר. הגשתי לשר הבריאות הצעה לפתרון מיידי של המשבר, על מנת לאפשר לנו להטיס ארצה אלפי מחוללי חמצן, אותם נשאיל לציבור במסגרת אשפוז הבית של יד שרה, באמצעות סיוע מיידי של 9 מיליון שקלים, אולם עד לרגע זה לא קיבלתי מענה", הוא סיפר אז. 

ד"ר מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם שלח מכתב בהול לשר הבריאות וכתב: "אנו עוקבים בדאגה אחרי ההודעה של הנהלת יד שרה, לפיה בתוך ימים ספורים יגמר מלאי מחוללי החמצן העומד לרשותם. אנו קוראים לממשלת ישראל לסייע בפעילותה המבורכת של יד שרה בשגרה ובחירום, על מנת שלא למנוע ממי שזקוק לציוד נשימתי לקבלו בביתו, וכך לאפשר לצוותים בבתי החולים להתפנות לטפל בחולים שזקוקים לטיפול המיטבי, אותו הם מקבלים אצלנו".

פרופ' גדי סגל, מנהל מתחלקת פנימית בשיבא ומחלוצי הטיפול בקורונה בישראל הוסיף, "כמי שנמצאים בחזית הטיפול בחולי הקורונה, מזה שנה וחצי, אנו מודעים לפעילותה המבורכת והחיונית של יד שרה, ובפרט בימי הקורונה, בסיוע בציוד נשימתי ובהשאלת ציוד לאשפוז בבית, ובכך מונעת עומסים מיותרים במחלקות האשפוז".

 

בימים אלו יוצאת יד שרה בקמפיין מיוחד לקראת החגים, עזרו גם אתם