התפשטות הקורונה יד שרה: זינוק בביקוש לציוד נשימתי

לצד העלייה בתחלואה הקשה, ביד שרה מדווחים זינוק של במספר ההשאלות של מחוללי חמצן בשבוע האחרון, ביחס לשבועות הקודמים. "נערכנו לאפשרות של גל תחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/21 18:41 כז באב התשפא

יד שרה: זינוק בביקוש לציוד נשימתי
מכונת הנשמה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ברקע העליה בתחלואת הקורונה, והעומס הכבד בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים, ביד שרה מדווחים על עליה בפניות בשבוע האחרון, בבקשות לסיוע בציוד נשימתי. ביחס ל-3 השבועות הקודמים נרשמה עליה של 31 אחוזים, וביחס לתקופה המקבילה אשתקד מדובר בזינוק חד של 70%. ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019 (לפני הקורונה) מדובר בעליה חדה של 133%.

יצויין שבתקופה המקבילה אשתקד מספר החולים במצב קשה היה גבוה ביותר מ-70% ממספר על המתאשפזים כיום, אולם בפועל מספר השאלות המחוללים היום גבוה ב-70% מהשנה שעברה, מה שמעיד על תחלואה סמויה נרחבת, שמטופלת באמצעות אשפוז בית.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה אמר על העלייה בתחלואה כי:  "בחודש האחרון נערכנו לאפשרות של גל תחלואה, ואנחנו ערוכים לספק ציוד נשימתי וסיוע רפואי לכל הפונים. לצערנו הרב אנחנו רואים את העליה בשבועות האחרונים ואת הזינוק החד בשבוע האחרון עם מספרים שלא ראינו גם בשנה שעברה, למרות שאז בתי החולים קיבלו יותר חולי קורונה מאשר היום.

רק אתמול בשעות הקטנות של הלילה, קיבלנו קריאות דחופות למוקד החירום הרפואי, וסייענו למספר חולי קורונה שהיו זקוקים בדחיפות לציוד נשימתי מציל חיים. אנו קוראים לאנשים שלא לחשוש לקבל סיוע רפואי, על מנת לאפשר להם לקבל את הטיפול לו הם זקוקים, ולקבל מאיתנו את כל הסיוע שיידרש באמצעות ציוד בחיבור למוקד החירום הרפואי בכל הארץ, ובירושלים והסביבה גם באמצעות מערך האשפוז הביתי עם הרופאים והאחיות המסורים והמקצועיים".