בכירים במערכת הבריאות: "אולי נצטרך חיסון רביעי"

שניים מבכירי המאבק בתחלואה העניקו הבוקר ראיונות לתקשורת ונשמעו אופטימיים במיוחד: "יש מגמת בלימה ומתחילים לראות סימנים חיוביים" | הבכירים לא שללו חיסון רביעי בהמשך השנה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/09/21 09:01 ג בתשרי התשפב

בכירים במערכת הבריאות: "אולי נצטרך חיסון רביעי"
חיסון נגד הקורונה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ההתייצבות במספר החולים קשה ונתוני התחלואה אחרי פתיחת שנת הלימודים, במערכת הבריאות מתחילים להביע אופטימיות ומדברים על בלימת הגל הרביעי. לצד השמחה מהנתונים, הבכירים מבינים כי יתכן ונזדקק לחיסון רביעי בעוד מספר חודשים. יש גם מי שפחות אופטימי: "התמותה נמשכת. נא להימנע מלחגוג את סיום המגיפה".

הפרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, אחד מבכירי המאבק בנגיף התראיין הבוקר (ה') לגלי צה"ל וסיפר כי החיסון מגלה עמידות, "רואים המשך במגמת הבלימה - ירדנו מ-100 חולים קשים חדשים ליום לכ-75 ביום" אמר סגל והוסיף: "אנחנו יודעים שפתיחת שנת הלימודים, וגם החגים, הולכים לייצר מפגשים שיכולים להוביל להדבקה גבוהה אבל אני רוצה להאמין שחומת החסינות שנבנתה עם 2.4 מיליון מחוסנים במנה שלישית, יאזנו את העליות שיכולות לנבוע מזה יכול להיות שהחסינות תחזיק יותר זמן, צריך לעקוב מקרוב". 

המשנה למנכ"ל שיבא וחבר קבינט הקורונה, פרופ' ארנון אופק, התייחס גם הוא הבוקר לירידת מקדם ההדבקה אל מתחת ל-1. "יש מגמת בלימה ומתחילים לראות סימנים חיוביים. חלק גדול מהמתים ניתן היה למנוע - כבר מהחיסון הראשון והשני, שמאות אלפים לא התחסנו בהם, והם מדביקים אחרים", אמר אופק בריאיון ל'כאן'. "התגובה לחיסון השלישי היא הרבה יותר טובה ולכן יש מקום לאופטימיות. אולי נצטרך חיסון רביעי, אבל זה ייקח יותר זמן מחצי שנה", הוסיף באופטימיות.

פרופ' דרור מבורך צינן את ההתלהבות ואמר: "בהדסה לא רואים עדיין את תחזיות המלל וסגל. בנוסף אני שומע על לא מעט טיפולים ביתיים, ויש להערכתי תחלואה סמויה של קשים בבית. גם מספר הקשים הארצי לא יורד והתמותה נמשכת. נא להימנע מלחגוג את סיום המגיפה".

כזכור, אתמול דווח כי בבתי החולים מאושפזים 1,069 מתכם 678 במצב קשה. מספר החולים קשה נותר יציב. 171 חולים מחוברים למכונות הנשמה. בשורות משמחות מגיעות מכיוונו של מקדם ההדבקה, אחרי חודשים ארוכים מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-1 ועומד היום על 0.95.