בנט: "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי לקידום מטרות פוליטיות"

ראש הממשלה התייחס הבוקר, שוב, למותו של לוחם מג"ב באירוע המחדל בגבול רצועת עזה לפני שבועיים, וטען כי יש מי שעושים שימוש ציני בצה"ל: "זה פוגע בכושר העמידה שלנו וזה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה" | עודד פורר: "לצערי אין רוב בממשלה לפינוי חאן אל אחמר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/09/21 12:09 כח באלול התשפא

בנט: "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי לקידום מטרות פוליטיות"
נפתלי בנט, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

עם פתיחת ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (א'), התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למותו של לוחם מג"ב בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל, באירוע הקשה סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה לפני שבועיים. כמו אמש, העניק בנט גיבוי מלא למערכת הצבאית. "אני רוצה לשלוח מכאן מסר ברור ללובשי המדים ולאזרחי ישראל כולם: אני מגבה את מפקדי צה"ל וחייליו באופן מוחלט. צה"ל שומר עלינו כל ימות השנה, תפקידנו הוא לשמור על צה"ל". 

בנט הוסיף ואמר כי בשדה הקרב יש גם טעויות. "כמי שמכיר את שדה קרב ופיקד על חיילים, וכמי שאיבד את הטוב שבחבריו, אני יודע שכשמקבלים החלטות באירועים מבצעיים – יש גם שגיאות, ולפעמים הן כואבות וקשות. ככה זה כשנלחמים באויב, וצריך לגבות את החיילים והמפקדים, במיוחד כשיש שגיאות.


 
על הביקורת כלפי צה"ל, אמר: "יש מי שמנסים להשתמש בצה"ל ככלי שרת לקידום מטרות פוליטיות ציניות. זה פוגע בכושר העמידה שלנו וזה דבר לא ראוי. תפסיקו את זה. קרבות רבים עוד לפנינו, לצערי, ועל צה"ל צריך לשמור, כדי שישמור על כולנו".

ב"וואלה" פורסם הבוקר כי בטרם ישיבת הממשלה, התעוררה מחלוקת סביב הודעת משרד החוץ אמש כי המדינה תבקש דחייה נוספת בת חצי שנה בפינוי הכפר הבדואי הבלתי חוקי, חאן אל-אחמר. יש לציין כי מדובר בהחלטה של שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה וכי הדבר לא עולה להצבעה בממשלה. 

שר החקלאות עודד פורר אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "זה לא סוד שאנחנו חושבים שהיה צריך לפנות את חאן אל-אחמר, ליברמן כשר ביטחון כבר התחיל להוציא את זה לדרך. יש בממשלה הזו שר ביטחון וראש ממשלה והנושא הזה נמצא בתוך הסמכויות שלהם. עמדתנו לא השתנתה, נכון לפנות. לצערי אין רוב בממשלה לעניין הזה".

(בנט בברכת שנה טובה לאזרחי המדינה)