בנט לכוכבי: "במקום שבו יש קרב יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות"

ראש הממשלה שוחח עם ראש המטה הכללי לאור הביקורת הרבה שנשמעת מאז אירוע המחדל בו נהרג לוחם מג"ב, בראל חדריה שמואל ז"ל, והבהיר: "הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט" | הרמטכ"ל: "על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מענישים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/21 22:29 כז באלול התשפא

בנט לכוכבי: "במקום שבו יש קרב יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות"
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב (ש'), עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, עם מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, ועם אל"מ יואב ברונר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה במהלך האירוע המבצעי במוצאי השבת לפני שבועיים, בו נהרג מטווח אפס לוחם מג"ב, בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל.

ראש הממשלה שוחח עם הקצינים נוכח אירועי הימים האחרונים, ואמר: "אני רוצה שאתם תדעו, ויידעו כל לובשי המדים - הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט. במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות. אני מעריך מאוד את מסירות הנפש של מפקדי צה"ל ואת ההקרבה האישית העצומה שלהם למען ביטחון המדינה".

בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל

בראל אחיה חדריה שמואלי ז"ל. צילום: דוברות מג"ב

על מות הלוחם אמר: "שברון הלב של העם כולו על נפילתו של בראל חדריה שמואלי ז"ל הוא עצום. בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו. הוא מצטרף לטובים שבנו, אשר מאז קום המדינה מסרו את נפשם כדי לקיימה ולשמור עליה". 

ראש הממשלה ספג ביקורת רבה ממשפחתו של הלוחם. על כך הוא אמר: "למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק. מפוליטיקאים ואנשי ציבור אני מצפה לא לגעת בצה"ל ובמפקדיו. אין לנו צה"ל אחר". 

"אני מבקש מכם כעת, אתם שנמצאים שם בחזית, להתמלא בכוחות ולהסתכל בעיניים לאתגרים בשטח. אנחנו סומכים עליכם ומגבים אתכם. אני רוצה לאחל לכם, ולכל אנשינו שעומדים על המשמר, בכל הגבולות, בסדיר ובמילואים, שבוע טוב ושנה טובה", איחל ראש הממשלה לחיילי צה"ל.

כוכבי: "נשבענו להגן על האזרחים גם במחיר חיינו"

מוקדם יותר הערב, עם צאת השבת, באגרת שנשלחה לחיילי צה"ל לרגל ראש השנה, גיבה הרמטכ"ל את המפקדים והחיילים, ודחה את הביקורת שנשמעה לאור ההחלטה שלא לנקוט בצעדים נגד מי מהמפקדים שהיו בשטח בזמן האירוע לפני שבועיים: "אין תפקיד ואין מקצוע שלא נעשות בו טעויות, ובלחימה מול אויב במיוחד. אין מפקד שלא שגה ומפקדים רבים איבדו חיילים שהם אוהבים והם נושאים אותם עימם כל חייהם. חובתנו לתחקר באופן נוקב, להגיע לחקר האמת ולהפיק לקחים, אבל על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים". 

הרמטכ"ל הדגיש: "מפקדים וחיילים - אני מגבה אתכם באופן מלא. המשיכו ליזום ולקחת אחריות, להעיז ולשאת בתוצאות. הגיבוי שאנו מעניקים לכם מבטא בראש ובראשונה גיבוי לשיטת הפיקוד והמנהיגות בצה"ל. לא נשנה אותה, נחזק אותה. זה לא רק עניין של צה"ל, זה עניין של מדינת ישראל ובמרכזו השאלה אילו מפקדים היא רוצה - מעיזים ויוזמים או מתגוננים והססנים. היו נועזים".

 

(הלווית בראל אחיה ז"ל, "כאן חדשות")

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן