בג"ץ דחה את העתירה נגד גשר המוגרבים | העבודות ממשיכות

בג"ץ דחה את הבקשה של העותרות לסגור את גשר המוגרבים אך אפשר להן לפקח על ההליך הבטיחותי בכך שחייב את הקרן למורשת הכותל למסור להן את דוחות הבטיחות במהלך העבודות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 14:57 כו באלול התשפא

בג"ץ דחה את העתירה נגד גשר המוגרבים | העבודות ממשיכות
גשר המוגרבים , צילום: shutterstock

גשר המוגרבים הרעוע שמוביל להר הבית ועובר מעל רחבת הנשים בכותל המערבי, הינו מסוכן ביותר וידוע ככזה לרשויות בישראל, אחרי שמתפללות החוששות לחייהן הגישו עתירה לבג"ץ על מנת שיורה לטפל בנושא בדחיפות, בבג"ץ דחו את הבקשה אבל חייב את הקרן למורשת הכותל למסור להן את דוחות הבטיחות.


(עבודות בגשר המוגרבים).

בהיבט החוקי של הגשר השופטים לא פסלו את הטענות על חוקיות הגשר והפנו את העותרות לבית משפט לעניינים מנהליים בנושא הבטיחות של הגשר השופטים חייבו את הקרן למורשת הכותל להעביר לעותרות  את דוחות הבטיחות הזמניים עד להחלפת העצים  וכן את הדוח הסופי  כדי לאפשר לעותרות  מעקב אחרי ההליך הבטיחותי של בתחזוקת הגשר. בנושא המדיני של הקמת גשר חדש בג"ץ החליט לא להתערב בשיקולי ראש הממשלה.



העותרות הגיבו להחלטת בג"ץ וכתבו: "הטרור המדיני של אויבינו ניצחו את בטיחות  המתפללות,  אבל אנחנו לא מתכוונות לעצור ונפנה לכל הערכאות המשפטיות והציבוריות". גם המשנה לראש העיר ירושלים פלר חסן נחום תקפה את החלטת בג"ץ וכתבה: "החלפת גשר המוגרבים הרעוע והדליק היא, קודם כל, אחריות המדינה כלפי המתפללות ברחבת עזרת הנשים ונעולים להר הבית באמצעות הגשר, ושמירה על ביטחונם. 

חסן נחום הוסיפה והצביעה על ראש הממשלה בנט, "מדובר במבחן מדיני  לממשלה המכהנת ובראשה- נפתלי בנט. כמשנה לראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק התיירות פעלתי ועודני פועלת, להקמת גשר קבוע במיידי שלא מסכן חיים. עם פתיחת הוועדה לבחינת האסון במירון השבוע, החשיבות של שמירה על בטחון האזרחים גדולה ומכופלת.  טוב היה עושה בג"ץ אם יורה על הגשת היתר בניה לגשר קבוע ובטיחותי שלא עובר מעל עזרת הנשים וטוב הייתה עושה  הממשלה אם הייתה עושה זאת בעצמה".