לא כוחות: בן גביר נגד השחקן מונס דאבור "תשרקו בוז"

כוכב הנבחרת שהתבטא נגד צה"ל במהלך שומר החומות ישחק במוצאי שבת עם הנבחרת נגד אוסטריה, ח"כ איתמר בן גביר תקף: "הוא צריך לשחק בנבחרת סוריה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 11:30 כו באלול התשפא

לא כוחות: בן גביר נגד השחקן מונס דאבור "תשרקו בוז"
בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

במוצאי שבת תערוך הנבחרת משחק גורלי מול נבחרת אוסטריה, מעבר להכנות המקצועיות, בנבחרת מוטרדים מתגובת הקהל לשובו לנבחרת של השחקן מונס דבור שעורר סערה בשומר החומות, איתמר בן גביר מיהר לתקוף את השחקן.

בימי שומר החומות פרסם השחקן הערבי-ישראלי תמונה של הר הבית וכתב: "אלוהים רואה הכל והוא ישלם לבני העוולה". הפוסט עורר את זעמם של רבים וגם התאחדות הכדורגל התערבה. לקראת שובו לסגל הנבחרת בן גביר תקף את השחקן. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פרסם הבוקר בדפי הרשתות החברתיות שלו הודעה חריגה לפיה הוא קורא לאוהדי נבחרת ישראל שיגיעו במוצאי שבת לקרוא קריאות נגד דאבור. לדבריו:   "אני קורא לכל אוהדי הנבחרת ולכל  מי שמדינת ישראל יקרה לליבו לצעוק "בוז" לשחקן שמתאים וצריך לשחק בנבחרת סוריה. ברגע שדאבור יצא נגד חיילי צה"ל ותמך בקיצונים והמתפרעים, הוא לא יכול לייצג את מדינת ישראל בנבחרת וללבוש מדים. רק בישראל מי שיוצא נגד המדינה הופך לשחקן נבחרת לגיטימי. דאבור בוז".


(מונס דאבור).

לא ברור אם הצופים ישמעו לבקשת בן גביר, כך או כך, אחרי פרסום הפוסט מיהר דאבור לפרסם הבהרה, אבל היא לא הספיקה לרבים מהאוהדים. בהודעת ההבהרה כתב: "ביממה האחרונה היו כאן יותר מדי אנשים שלקחו פוסט שמביע כאב ואינו קשור בשום אופן לפוליטיקה ועיוותו אותו לגמרי. ביקשתי להביע את מחאתי וכעסי על שימוש מופרז בכוח כלפי נשים וזקנים וזקנות שרק באו להתפלל ביום הכי קדוש שלנו השנה. אחד מהם הוא קרוב משפחה שלי, אדם מבוגר שהלך להתפלל וחזר הביתה פצוע.

דעתי ברורה וחדה, כמוסלמי מאמין אני נגד כל אדם שפוגע או מנסה לפגוע במסגד אלאקצא ולא משנה זהות הפוגע, מוסלמי יהודי, נוצרי או אתאיסט. בדיוק כמו שאני מגנה כל פגיעה במקומות הקדושים של כל הדתות. הפסוק שהעליתי מהקוראן בפוסט כולל את כל בני האדם ואני מאמין שבכל הדתות מדברים נגד עשיית עוול. יש לי חברים, אחים בלב ובנפש, יהודים, מוסלמים נוצרים. הזהות הדתית שלהם מעולם לא עניינה אותי. אני שחקן נבחרת ישראל, בחדר הלבשה שבו כולם מחבקים אחד את האחר בניצחונות ובהפסדים. החלום הגדול ביותר שלי היה ותמיד יהיה חברה שבה כולם מכבדים אחד את האחר, כואבים את כאבו ועוזרים לו בעת צרה. אינשאללה, אמן".