אחרי 19 ימים: הר הבית נפתח ליהודים

כמעט שלושה שבועות, שהחלו בחודש הרמדאן ונמשכו לאורך מבצע "שומר החומות" - באו לסיומן. הבוקר יהודים הורשו לעלות להר הבית בקבוצות של 20 אנשים, ונראה שנתניהו לא שעה לבקשתו של חבר הכנסת גפני להשאיר את ההר סגור ליהודים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/05/21 07:55 יב בסיון התשפא

אחרי 19 ימים: הר הבית נפתח ליהודים
עליית היהודים להר הבית, צילום: מטה ארגוני המקדש

לאחר 19 ימים בהם הר הבית היה סגור לעליית יהודים, הבוקר (א')  הורשו עולים יהודים להיכנס להר בקבוצות של 20 אנשים. כזכור, ההר נסגר לכניסת יהודים לפני כמעט שלושה שבועות, 10 ימים לפני סוף חודש הרמדאן וכעת נפתח מחדש. 

יהודים רבים המתינו לעלייה להר הבית כהלכה כבר משעות הבוקר המוקדמות, ועלו כעת לתפילת שחרית ולשלום הפצועים במלחמה על הר הבית. "זו השעה לנטרל את מוקד ההסתה והטרור שמלווה אותנו סבב אחר סבב כבר יותר ממאה שנה" הסביר דובר מטה ארגוני המקדש אסף פריד את תפילת הרבנים. 

במטה ארגוני המקדש מודים לראש הממשלה ולשר לבטחון הפנים, למשטרת ירושלים ובמיוחד למפקד המחוז דורון תורג'מן על המאמצים הרבים שעשו בהר הבית ומחוצה לו בשבועות האחרונים, שאיפשרו היום את פתיחתו מחדש ליהודים, וקוראים לציבור הרחב לעלות להר הבית כהלכה, היום, היום האחרון של ימי "התשלומין" לחג השבועות, ובמשך השבוע הקרוב. 

אתמול פנה חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה לראש הממשלה בבקשה להשאיר את הר הבית סגור בפני יהודים. כך כתב גפני לנתניהו: "מפני חטאינו נחרב בית המקדש וקיים חיוב כרת בעליה להר הבית. אנחנו מתפללים כל העת "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", אי העלייה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם. אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים".